|
Degradace zvukové kvality jako prostřede k zvukové dramaturgie
Richtr, Jan ; MELCHER, Jiří (vedoucí práce) ; ČENĚK, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá degradací zvukové kvality a jejím využitím ve filmové zvukové dramaturgii. Pomocí úvodního historického exkurzu zkoumá genezi vzniku zvukového zkreslení a proměny vnímání této složky zvuku v kontextu světové kinematografie. V dalších částech pak na konkrétních příkladech rozebírá roli zvukového zkreslení jako formotvorného prostředku vycházejícího jak z daných technických možností, tak z uměleckých záměrů autorů díla. Cílem této práce je v souvislostech nastínit fenomén zvukového zkreslení, spjatého se záznamovým a reprodukčním řetězcem. Ukázat jakým způsobem zprvu nezamýšlená, později i záměrná přítomnost této zvukové složky ovlivňuje filmovou estetiku a dramaturgii.
|
| |
| |
|
Sound Design: Walter Murch
Broum, Ivo ; Moudrý, Jiří (vedoucí práce) ; Čeněk, Jan (oponent)
Walter Murch je filmovým zvukařem a střihačem, který obohatil filmový slovník
o pojem Sound Design. Jeho filmografie zahrnuje legendární filmy, jako například
The Godfather, Apocalypse Now, THX1138 a další. Tento text se zabývá zvukovou
dramaturgií nejen těchto děl a zvukařskou tvorbou Waltera Murche obecně.
Murch také obohatil zvukovou tvorbu o pojem worldizing, proslul kreativní prací
s filmovou hudbou a je jedním z pionýrů vícekanálového zvuku ve filmu.
Další prostor je věnován samotnému pojmu Sound Design, vzniku, vývoji a sou-
časnému významu.
Na přiloženém DVD jsou obsaženy ukázky Murchovy práce. Na nich demonstruji
Murchův styl práce jak s jednotlivými zvukovými kategoriemi, tak s celkovou zvu-
kovou dramaturgií.
|
| |