Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 212 záznamů.  začátekpředchozí204 - 212  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Klima ve školní třídě
Dytrychová, Eva ; Křivánek, Zdeněk (oponent) ; Linková, Marie (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci jsem se zaměřila na utváření sociálního klimatu ve druhé třídě Základní školy v Habrech. Těžištěm mé práce jsou sociální vztahy ve třídě. Teoretická část je orientována na stručnou charakteristiku žáka mladšího školního věku, na vznik a vývoj sociálních rolí žáků a vztah rodiny ke klimatu třídy. V praktické části jsem navrhla postup k vytváření pozitivních vztahů ve druhé třídě ZS. Zachytila jsem vznik rolí a rodinný vliv na klima ve třídě. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Historie malotřídní školy v Hradištku
Štefková, Marcela ; Linková, Marie (oponent) ; Kalbáčová, Jaroslava (vedoucí práce)
Tato diplomová práce má ukázat, jak je uvedeno v názvu, historii málotřídní školy v Hradištku na Nymbursku. Škola byla v pohnutých letech "normalizace" zrušena, přestože patřila svým vybavením mezi nej lepší málotřídní školy na nymburském okrese. Likvidace málotřídních škol u nás nebyla motivována pouze snahou ušetřit náklady na její provoz, ale diktována úsilím po zajištění politického dozoru nad učiteli, soustředěnými na velkých školách pod dohled a kontrolu prověřeného ředitele, který organizoval jejich každoroční politické školení. Po roce 1989 byla započata rozsáhlá přeměna českého školství nesená v duchu humanizmu a demokracie. Změnou politické situace a především zvýšeným zájmem jednotlivých obcí, kde byly málotřídní školy po několik století, opět docházelo k jejich znovuzřízení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Diagnostika žáků s výukovými obtížemi na 1.st ZŠ
Baštová, Martina ; Křivánek, Zdeněk (oponent) ; Linková, Marie (vedoucí práce)
Ve své práci jsem se snažila podchytit, kolik dětí z prvních tříd na Základní škole Komenského v Pelhřimově, kde působím jako učitelka, může být ohroženo některou ze specifických poruch učení, zejména dyslexií. Diagnostikované výsledky jsem zaznamenávala a průběžně porovnávala výkony chlapců s dosaženými výkony děvčat. Sledovala jsem, zda-li odpovídá vzniklé procento ohrožených dětí z diagnostikované skupiny 4-7 % celonárodnímu průměru ohrožených dětí. Domnívám se, že pokud by se podařilo, na základě pravidelné diagnostiky na konci prvního ročníku v základní škole, včas podchytit děti s poruchou a nebo oslabenou funkcí a zajistit vhodný program reedukace, nedocházelo by k prohlubování obtíží, nýbrž k jejich rychlejší úpravě. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Klima školní třídy
Tymyková, Dagmar ; Kalbáčová, Jaroslava (oponent) ; Linková, Marie (vedoucí práce)
Teoretická část se vztahuje k objasnění některých metod, strategií a pojmů pedagogicko-psychologické diagnostiky. Její součástí je zaměření se na osobnost žáka, jeho sociální role, které vznikají v rámci školy a třídy, školní prostředí, klima školní třídy a faktory, které vývoj školního klimatu ovlivňují. Výzkumná část je zaměřena na sledování vývoje sociálních vztahů v dané sociální skupině, sociálních vztahů mezi jednotlivými žáky, jejich sociální role a pozice a vnímání sociálního klimatu třídy. Výzkum je šetřen v rozmezí dvou let - třetí a čtvrtá třída základní školy. Klíčová slova: Osobnost žáka Sociální role Sociální pozice Sociální skupina Školní třída Klima školní třídy < Školní prostředí Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Domácí příprava žáků na 1. stupni základní školy
Urfusová, Daniela ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na domácí přípravu žáků na 1. stupni základní školy. Zabývá se primárním vzděláváním a charakterizuje mladší školní věk v souvislosti s domácí přípravou žáků. Pozornost je věnována především domácím úkolům a učení. Zaměřuje se na vhodné prostředí pro domácí přípravu, problémy s domácími úkoly, motivaci pro vypracovávání domácích úkolů a pomoc rodičů dětem s domácí přípravou. Podrobně rozebírá druhy, formy a frekvenci domácích úkolů. Zjišťuje názory primárních pedagogů, rodičů i dětí na zadávání domácích úkolů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Pozice žáka ve třídě
Štrosová, Petra ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Kalbáčová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá pozici žáka ve třidě, charakteristikou žáka miadšiho školního věku, sociální skupinou a školni třidou. Závěry jsou založeny na výsledcích akčniho výzkumu probíhajícího ve III. ročniku základní školy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vnímání známkování a slovního hodnocení učiteli, žáky a rodiči.
Zedníková, Martina ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Svou diplom ovou práci jsem zam ěřila na problem atiku vním ání znám kování a slovního hodnocení učiteli, žáky a rodiči na prvním stupni ZŠ. V teoretické části jsem se podrobně zabývala názory teoretiků. Soustředila jsem se na pojem hodnocení, typy a funkce hodnocení a dále pak již na samotné slovní hodnocení a tradiční klasifikaci (známkování). Provedla jsem teoretickou analýzu výhod a nevýhod zkoum aných forem hodnocení. Cílem em pirické části byl průzkum a následně zhodnocení situace, na kolik se shodují či liší názory teoretiků s praxí ve školách. Chtěla bych zdůraznit, že dle mého názoru vyplývají z výzkum u dva nej důležitější poznatky. Není ideální ani jeden způsob hodnocení, ale kom binace a využití obou, tj. ja k slovního hodnocení, tak i tradičního znám kování. Při hodnocení hrají také velm i důležitou roli i rodiče. Ti svojí spoluprácí s dětm i a školou napom áhají k tomu, aby se na hodnocení podíleli učitelé a žáci společně. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Hra jako aktivizační metoda v primární škole
Jandová, Petra ; Kalbáčová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Diplomová práce se týká hry jako aktivizační metody v primární škole. Jejím cílem je zjistit výukový potenciál her. Též je sledováno, zda hra jako aktivizační metoda může přispět k vytvoření pozitivního klimatu třídy. V teoretické části jsou shromážděny poznatky z pedagogické literatury týkající se vlivu hry jako metody na vzdělávací proces, aktivizaci žáků a klima třídy. V praktické části je formou akčního výzkumu ověřen výukový potenciál her a jejich kladný vliv na vývoj klimatu třídy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Učitelské kompetence v komunikaci s dospělými.
Čandová, Klára ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá komunikační kompetencí učitele, se zaměřením na komunikaci s dospělými. Na základě vybraných komunikačních situací v praxi učitele prvního stupně jsou v práci vysvětleny a popsány příslušné komunikační dovednosti pro efektivní zvládnutí definovaných situací. Praktickým výstupem jsou rámcové standardy komunikace s konkrétními požadavky na kvalitu a efektivitu vykonávané činnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 212 záznamů.   začátekpředchozí204 - 212  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.