National Repository of Grey Literature 232 records found  beginprevious203 - 212nextend  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
Progress in autoevaluation of pupils in 2nd and 3rd level of different kind of shools (determination of autoevaluation) - qualitative study
Davidová, Jaroslava ; Kolář, Zdeněk (advisor) ; Dvořáková, Markéta (referee)
V dnešní době, kdy společenský vývoj probíhá hekticky, dochází k tomu, že mladí lidé se mnohdy brání stát se součástí světa dospělých. Je to pravděpodobně dáno faktem, že v současnosti je život dospělého člověka náročnější a složitější, než tomu bývalo dříve. Prostředí sociálně vyspělé společnosti mnohdy poskytuje nepříznivé podmínky pro vývoj mladých lidí - mimo jiné také proto, že se v dnešním světě mění postoj ke vzdělání. Vzdělání se v mnoha případech eliminuje na prostředek k získání ekonomicky lukrativnějšího zaměstnání, stává se pojistkou ke vstupu do tzv. "vyšší společnosti". A ačkoli se mladí lidé na jedné straně brání přijímat názory předchozích generací, na straně druhé však mnohé z těchto názorů od nich nevědomky přijímají. A to včetně některých negativních momentů v hodnotových orientacích, ve způsobu života i k výše zmíněnému přístupu ke vzdělání. Společnost slouží mladému člověku kromě jiného také jako sociální zrcadlo. Mladý jedinec se snaží být svým okolím akceptován, zejména jedná-li se o prostředí vrstevnické, neboť mu to přináší uspokojení, jistotu, kladné hodnocení, na jehož podkladě buduje své sebehodnocení, jež bývá v tomto věku často narušeno změnami dospívání a četnými konflikty.
Using of the interactive board on the second grade of the primary school
Jenčíková, Štěpánka ; Koťa, Jaroslav (referee) ; Dvořáková, Markéta (advisor)
Není snad učitele, který by si nevšiml, jaké velké změny přinesl rozvoj výpočetní techniky v devadesátých letech minulého století do našeho školství. Nicméně pro mě osobně znamenal zásadní průlom v mé práci učitele až příchod interaktivní tabule, která pomocí animací, videa, interaktivních cvičení a příkladů dokáže udělat výuku velmi zajímavou právě pro generaci žáků 21. století. Interaktivní tabule mi umožňuje připravit si zajímavé vyučovací hodiny s využitím moderní techniky. Své hodiny si připravuji na PC a poté už jen stačí, když aktualizuji a přizpůsobuji připravené hodiny podle momentálních potřeb výuky. Není tak možné, abych zapomněla kazetu, videokazetu či jiné pomůcky na vyučování, protože mám vše potřebné na vyučovací hodinu již předem připravené v počítači. Své vlastní prezentace a samostatné práce mých žáků si také mohu okamžitě ukládat do PC a mít je v záloze pro případné další využití. Dnešní generace žáků má v oblibě cokoliv elektronického a právě využití interaktivní tabule může sloužit učiteli jako vhodná pomůcka k tomu, aby žákům ukázal, že elektronika není jen k hraní válečných her a chatování po ICQ, ale že může být efektivním nástrojem k jejich učení a pomáhat jim účinně osvojovat si a rozvíjet klíčové kompetence vymezené v RVP a ŠVP jednotlivých základních škol.
Creating framework education programmes for vocational education
Kaněrová, Jana ; Dvořáková, Markéta (referee) ; Kasíková, Hana (advisor)
Ve své práci se zabývám oblastí odborného školství a tvorbou nových rámcových vzdělávacích programů pro jednotlivé obory vzdělávání.
Internet as a support for teachers
Ptáčková, Jana ; Koťa, Jaroslav (referee) ; Dvořáková, Markéta (advisor)
This thesis deals with ways of using the Internet by teachers. Its aim is to chart this issue from academic as well as empirical point of view. It presents data concerning the use of the Internet in both - society and schools. This work also describes the teachers'use of the Internet and the possibilities of computer integration into lessons. Some examples of concrete computer programmes and websites that can help teachers in their job are included in the theoretical part of my work. Results of my research are presented in the empirical part. The aim of the research was to find out how teachers use information and communication technologies in reality.
The development of Housing throughout 19th and 20th century
Haškovcová, Martina ; Dvořáková, Markéta (referee) ; Dvořáková, Michaela (advisor)
This bachelor thesis deals with the development of housing during 19th and 20th century. It is focused on the living in towns and cities. The first chapter introduces définitions of the basic concepts of "town"and "urbanization" that are dosely associated with the topič of the work. In the following parts there is a description of the individual types of houses in différent periods. The important space is given to the theory of functionalism, firstly in a generál way, later directly to the functional architecture between the world wars. Finally, it mentions dégradation of functionalist ideas after the Second World War including description of modem type of housing, so called satellites.

National Repository of Grey Literature : 232 records found   beginprevious203 - 212nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.