Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  začátekpředchozí19 - 28další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Software pro metodu spektroskopie LIBS
Vyroubalová, Jana ; Mráček, Štěpán (oponent) ; Orság, Filip (vedoucí práce)
Práce se zabývá tvorbou softwaru pro metodu LIBS (pro elektronickou komoru). V první části se čtenář seznámí se samotnou metodou LIBS a se stručným popisem  pracoviště, kde se tento projekt vyvíjí. Dále se věnuji návrhu aplikace pro laboratoře využívající tuto metodu, pak pokračuji hlubším popis implementace softwaru, kde může čtenář například zjistit, jaké byly použity algoritmy pro automatické zaostřování(vyhodnocení ostrosti obrazu a iterativní stanovení polohy kamery). Závěr je soustředěn na zhodnocení návrhu GUI a testování aplikace.
System for Recognition of 3D Hand Geometry
Svoboda, Jan ; Mráček, Štěpán (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
In the last decade, there has been an increased interest in using 3D data for biometric person recognition. Perhaps the most widely researched application is 3D face recognition, where several commercial products are currently available on the market. There have been some research works on the 3D hand recognition as well, however, no commercially viable systems are currently known. Independently, in the recent years inexpensive 3D sensors have become a commodity, potentially enabling a wide range of 3D biometric applications. The main goal of this work is to develop a functioning prototype of a touchless 3D hand recognition system based on a new cheap RealSense 3D camera developed by Intel. One of the challenges in using the RealSense camera is that due to this small form factor, it produces relatively low quality samples in comparison to the more expensive acquisition hardware used in the previous research on the 3D hand biometrics. We analyze the robustness of different 2D and 3D features and study several methods for their fusion. We evaluate the performance of the system, showing that it achieves results comparable with the state-of-the-art.
Biometrické rozpoznávání 2D obličeje z kamerového systému umístěného na kvadrokoptéře
Mikundová, Lea ; Mráček, Štěpán (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá rozpoznáním obličeje z kamerového systému umístěného na kvadrokoptéře. Teoretická část je rešerší současně nejpoužívanějších metod pro detekci a rozpoznání obličeje a jejich porovnání. Dále jsou popsané možnosti snímání z kvadrokoptéry. Praktická část se zabývá samotnou implementací algoritmů pro detekci a rozpoznání za pomoci knihovny OpenCV a vyhodnocení úspěšnosti algoritmů v závislosti na vzdálenosti a úhlu kvadrokoptéry ke snímané osobě.
Hybrid 3D Face Recognition
Mráček, Štěpán ; Bours, Patrick (oponent) ; Bronstein, Michael (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
This Ph.D. thesis deals with the biometric recognition of 3D faces. Contemporary recognition methods and techniques are presented first. After that, the new recognition algorithm is proposed. It is based on the multialgorithmic fusion. The input 3D face scan is processed by the individual recognition units and the final decision about the subject identity is the result of combination of involved recognition unit outputs. Proposed approach has been tested on the publicly available FRGC v 2.0 database as well as on our own databases acquired with the Microsoft Kinect and SoftKinetic DS325 sensors.
Rekonstrukce 3D modelu obličeje pomocí zařízení Kinect
Nesvadba, Tomáš ; Malinka, Kamil (oponent) ; Mráček, Štěpán (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je navrhnout způsob pro zvýšení rozlišení 3D modelů obličeje pořízených senzorem Kinect a toto řešení implementovat. V práci jsou popsány metody snímání 3D modelů,senzor Kinect a jeho vlastnosti v porovnání s kvalitními 3D skenery. Hlavní částí práce je popis statistického modelu založeného na PCA analýze a jeho využití při návrhu aplikace. V závěru je provedeno testování s různými vstupy a zhodnocení dosažených výsledků implementovaného programu.
Detection of Facial Features From 3D Face Model Acquired by the Kinect Sensor
Danko, Michal ; Orság, Filip (oponent) ; Mráček, Štěpán (vedoucí práce)
The subject of this bachelor thesis is study and design of facial features detection (nose, eyes and mouth). The detection is applied on 3D models acquired by Kinect device. Besides the design and implementation of application, this document also includes experimenting with the application on the set of various models and evaluation of the results.
Ovládání počítače pomocí senzoru Kinect
Knot, Stanislav ; Orság, Filip (oponent) ; Mráček, Štěpán (vedoucí práce)
Abstrakt Tato bakalářská práce se věnuje ovládání počítače pomocí zařízení Kinect. V práci je popsán princip, jakým zařízení snímá obraz, hloubku obrazu a zvuk. Po přečtení by měl čtenář mít představu o tom, jaké Kinect používá metody, proč právě tyto a jak fungují. Dále se dozví o návrhu a implementaci algoritmů použitých ve výsledné aplikaci.
Biometrické testování živosti - mechanické vlastnosti
Zaklová, Kateřina ; Mráček, Štěpán (oponent) ; Drahanský, Martin (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na mechanické metody testování živosti u otisků prstů. Teoretická část popisuje biometrické systémy, měření jejich spolehlivosti, druhy senzorů a některé z metod pro určování živosti. Pro tuto práci byly podrobněji nastudovány dvě metody - určování živosti podle pachu a určování živosti podle tělesné teploty. Práce se rovněž zabývá implementací aplikace na určování živosti podle teploty a popisem a vyhodnocením provedených experimentů.
Automatická evaluace multi-biometrických systémů
Štupák, Richard ; Hrubý, Martin (oponent) ; Mráček, Štěpán (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se věnuje problematice evaluace multi-biometrických systémů a způsobům fúze biometrických vlastností. První část vysvětluje pojmy z biometrie, biometrických a multi-biometrických systémů. V další části je popis návrhu a implementace jednotlivých částí aplikace. Poslední část obsahuje experimenty s vytvořenou aplikací nad testovacími daty. Cílem testování bylo ověření, zda aplikace dokáže najít způsob fůze pro dosáhnutí lepších výsledků.
Generování mapy a hledání cesty v mapě pro strategické hry
Karásek, Štěpán ; Mráček, Štěpán (oponent) ; Orság, Filip (vedoucí práce)
Tato práce se skládá ze dvou částí. V první části se zabývá procedurálním generováním mapy se zaměřením na tvorbu terénu. Nejdříve jsou rozebrány principy generování terénu, použitelné algoritmy a způsoby generování dalších krajinných prvků mapy. Generování terénu za použití algoritmu diamond-square je následně implementováno a začleněno do existujícího herního enginu. Druhá část práce pojednává o problému hledání cesty v mapě, jsou zde popsány použitelné algoritmy a jeden z nich podrobněji vysvětlen. Dále se v práci řeší úprava nalezené cesty do přirozenějších tvarů a nastiňují se možnosti hierarchických algoritmů pro hledání cesty. Algoritmus A* pro hledání cesty je rovněž implementován a začleněn do existujícího herního enginu. Funkčnost obou algoritmů je prezentována v interaktivní aplikaci s grafickým rozhraním.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   začátekpředchozí19 - 28další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.