Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 179 záznamů.  začátekpředchozí170 - 179  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Postoje vybraných cílových skupin k problematice vzdělávací inkluze
Svobodová, Jana ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
NÁZEV: Postoje vybraných cílových skupin k problematice vzdělávací inkluze ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá postoji vybraných cílových skupin k problematice vzdělávací inkluze. Teoretická část vymezuje pojmy integrace, inkluze a jejich historický vývoj. Dále se zabývá faktory, jež se podílí na úspěšnosti vzdělávací inkluze a vhodnou přípravou podmínek pro vzdělávání žáků s různým typem speciálně pedagogických potřeb na základní škole. Praktická část analyzuje výsledky, jež byly v průběhu výzkumu nashromážděny, a objasňuje, jak se vybrané cílové skupiny k této problematice staví. Klíčová slova: Integrace, inkluze, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami, rodina, základní škola, speciálně pedagogická diagnostika, poradenství
Ucelená rehabilitace dětí s vývojovou dysfázií
Václová, Hana ; Hájková, Vanda (oponent) ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce)
Bakalářská práce Ucelená rehabilitace dětí s vývojovou dysfázií je zaměřena na formy rehabilitace pro děti s dysfázií. V teoretické části své práce se zabývám definicí a terminologií vývojové dysfázie, zmiňuji její symptomatologii a dále uvádím diferenciální diagnostiku dysfázie. Stěžejní částí práce je kapitola o ucelené rehabilitaci vývojové dysfázie, která pojednává o možných formách rehabilitace pro dysfatické děti. Podstatnou součástí této kapitoly je část věnující se rehabilitaci řeči. Praktickou část této práce tvoří dvě kasuistiky dětí s dysfázií. V závěru práce shrnuji a hodnotím poznatky, ke kterým jsem během zpracování tématu došla. Cílem práce je představit složky ucelené rehabilitace vývojové dysfázie a popsat rehabilitaci řeči u dětí s vývojovou dysfázií.
Úroveň řečových schopností a jazykových dovedností předškolního dítěte
Otiepková, Markéta ; Durdilová, Lucie (oponent) ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou úrovně řečových schopností a jazykových dovedností předškolních dětí. Jejím cílem je na základě teoretických poznatků analyzovat a popsat tuto úroveň u předškolních dětí ukončujících předškolní vzdělávání a zjistit vlivy, které se na ni podílejí ze strany rodiny a mateřské školy. Teoretická část práce se věnuje vymezení základní terminologie, řečové ontogenezi v předškolním věku, a faktorům, které ovlivňují její průběh, a zabývá se poskytováním logopedické intervence (konkrétně preventivní opatření v rodinném prostředí, odborná logopedická péče), rozvojem komunikačních schopností dítě v mateřské škole. V praktické části je popsáno výzkumné šetření a jeho výsledky.
Hodnocení slovní zásoby u dětí předškolního věku
Durdilová, Lucie ; Štěpáníková, Alena (oponent) ; Housarová, Blanka (vedoucí práce)
Diplomová práce je složena ze dvou hlavních částí, části teoretické a části praktické. Část teoretická shrnuje poznatky o slově, slovní zásobě, jejím osvojování v předškolním věku, nastíněna je patologie slovní zásoby. Praktická část hodnotí úroveň slovní zásoby předškolních dětí před nástupem do první třídy základní školy. Nástrojem k tomu je sestavený test skládající se z deseti subtestů, založený pouze na slovní instrukci. Cílem této práce je zhodnotit slovní zásobu dětí předškolního věku po stránce kvantitativní i kvalitativní.
Strach a úzkost u dětí s koktavostí
Gottwaldová, Kristýna ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Tato bakalářská práce je věnována problematice strachu a úzkosti u dětí předškolního a mladšího školního věku. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je členěna do pěti kapitol, které se zaměřují na fakta potřebná k pochopení daného tématu. Jedná se o pojmy, jako jsou emoce (strach, úzkost), vývojové věkové omezení, koktavost, dále konkrétněji problematika rodičů dítěte s koktavostí, dítě s koktavostí ve společnosti a prevence koktavosti. Praktická část obsahuje cíle, vyhodnocování a následně výsledky dotazování, které mělo poukázat na konkrétní oblasti, ve kterých děti a jejich rodiče prožívají strach, úzkost či stres. Klíčová slova: emoce, strach, úzkost, koktavost,

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 179 záznamů.   začátekpředchozí170 - 179  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.