Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  začátekpředchozí17 - 26  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Korekční procesy u strukturovaných celků
Kašová, Štěpánka ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Havlíčková, Radka (oponent)
Hlavními cíly diplomové práce Korek ní procesy u strukturovaných celk je zjistit, zda a za jakých podmínek je dít v posledním roce p edškolního vzd lávání schopné identifikovat chybu ve strukturovaném celku a zda je schopné identifikované chyby opravit. K napln ní cíl bylo použito kvalitativního výzkumu, do kterého bylo vybráno 30 d tí ze dvou edškolních t íd. Do výzkumu bylo za azeno p t aktivit zam ených na r zné typy strukturovaných celk , ale i na rozdílné korek ní procesy. Sledované jevy byly zaznamenány do tabulek a graf , které jsou sou ástí práce nebo uvedeny v p íloze. Ze série vytvo ených úkol , pozorování d tí p i práci a následné evidenci dat a jejich analýzy vyplynulo, že dít v posledním roce p edškolního vzd lávání nemají s identifikací a korekcí chyb zkušenosti a že istupují k ešení úkol r znými zp soby.
Analýza kritických míst při řešení slovních úloh pro žáky I. stupně
Chudík, Jan ; Havlíčková, Radka (vedoucí práce) ; Kloboučková, Jaroslava (oponent)
Cílem této práce je seznámit čtenáře s kritickými místy při řešení slovních úloh v matematice na 1. stupni základní školy a na konkrétních úlohách se pokusit o analýzu jednotlivých řešitelských strategií. Především jde o snahu odhalit potíže žáků a získání informací o řešitelském procesu pomocí písemného záznamu řešení a následných hloubkových rozhovorů. Teoretická část rozdělena do šesti kapitol, které pojednávají o vymezení termínu slovní úlohy, o jednotlivých oblastech, které mohou ovlivňovat úspěšnost řešení slovních úloh a také o dílčích procesech. Praktická část pak obsahuje rozbor jednotlivých žákovských řešení, který je doplněn o analýzu a popis jevů, které se v řešeních jednotlivých žáků vyskytly a způsoby gradované dopomoci ze strany učitele. KLÍČOVÁ SLOVA slovní úloha, žákovská řešení, analýza rozhovorů, otázky, řešitelský proces
Konstrukce mnohoúhelníků s využitím didaktické pomůcky
Průšová, Adéla ; Kloboučková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Havlíčková, Radka (oponent)
Tato práce se zabývá konstrukcí mnohoúhelníků s využitím pomůcky geoboard na prvním stupni základních škol. Provedla jsem analýzu tří řad učebnic, abych zjistila, jakou a zda vůbec poskytují možnost mechanické práce s tvorbou mnohoúhelníků. Na základě nastudování odborné literatury zabývající se výukou matematiky, konkrétně geometrie, na základní škole, jsem vytvořila šablony, které se dají použít při práci s geoboardem. Šablony byly v praxi řešeny žáky ve třech ročnících, díky čemuž jsem mohla vyhodnotit jejich funkčnost. Následně byly provedeny korektury zadání šablon chybně zadaných tak, aby nebyly nikterak zavádějící či matoucí. Dále jsem popsala tři fáze zavádění práce s geoboardem, které jsem sama prováděla, a které jsou detailně zapsány v jednotlivých protokolech. Vyvodila jsem didaktický potenciál práce s geoboardem a teoretické nástrahy, které vyplývají z jeho používání.
Stovková tabulka ve vyučování matematice na 1. stupni ZŠ
Loulová, Jana ; Slezáková, Jana (vedoucí práce) ; Havlíčková, Radka (oponent)
Prostředí Stovková tabulka je jedno z matematických prostředí vytvořených autory učebnic matematiky nakladatelství FRAUS s Hejného metodou a v této práci je více prozkoumáno. Teoretická část pojednává o současném vyučování matematice a o teorii poznávacího procesu žáků. Dále definuje pojem tabulka a práci s ní sleduje v učebnicích matematiky FRAUS s Hejného metodou. Stěžejní jsou zde úlohy z prostředí Stovkové tabulky, které jsou podle typů blíže charakterizovány. Zmíněné jsou i cíle úloh z tohoto prostředí. Taktéž je v teoretické části popsáno, jak se stovková tabulka objevuje v různých učebnicích, materiálech a jiných matematických situacích. V experimentální části jsou popsány tři experimenty, ve kterých jsem při realizaci hledala vhodný způsob zavedení Stovkové tabulky do výuky. Pro experimenty jsem vytvořila několik nových úloh a sledovala jsem, jakými postupy žáci úlohy řeší. KLÍČOVÁ SLOVA prostředí Stovková tabulka, motivace, poznávací proces žáků, tabulka, způsoby řešení úloh, učebnice matematiky pro 1. stupeň ZŠ, cesty po stovkové tabulce, součet středově souměrných útvarů, obdélníky na stovkové tabulce
Využití MIM při diagnostice časové perspektivy
Havlíčková, Radka ; Pavelková, Isabella (vedoucí práce) ; Štech, Stanislav (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou tematizace časové perspektivy a její diagnostikou u studentů gymnázia. Text je rozdělen do dvou částí - teoretické a praktické, přičemž důraz je kladen na část praktickou. Teoretická část popisuje jednotlivé koncepce časové perspektivy, dále jsou prezentovány poznatky o percepci času, vlivu na chování a vztahu časové perspektivy a motivace výkonu. Podrobněji popisuji teorii osobnostně motivační koncepce časové perspektivy J. Nuttina a koncept perspektivní orientace I. Pavelkové. Shrnuji informace získané z prací Raynera, Gjesmeho a Fraisse. Důležitá je také prezentace diagnostických postupů a metod na konci kapitoly. Meritem empirické části je výzkum realizovaný v dubnu roku 2011, kterého se zúčastnili studenti pěti tříd čáslavského gymnázia a šesté třídy základní školy. Pomocí dvou dotazníkových metod (Metoda motivační indukce a Dotazník perspektivní orientace) bylo zjišťováno, jak studenti tematizují svoji budoucnost. Metoda motivační indukce umožnila získat informace o obsazích časové perspektivy, ale i o zařazení těchto objektů do určitého časového rámce. Dotazník perspektivní orientace zjišťoval souběžnou validitu. Klíčová slova: časová perspektiva, perspektivní orientace, diagnostika budoucí časové perspektivy, metoda motivační indukce, dotazník...
Astrid Lindgrenová: Bratři Lví srdce, Literární dílo cestami dramatické výchovy
Havlíčková, Radka ; Marušák, Radek (vedoucí práce) ; Tomková, Anna (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na posouzení literárního díla Bratři Lví srdce, na hledání (a nalezení) způsobů, kterými jej lze uchopit metodami dramatické výchovy a přenést tak jeho obsahy do žákovy zkušenosti. Je to způsob, jak využít zpracovaných témat pro vytváření hodnotové orientace žáků. Součástí práce je rozbor literárního textu z pohledu literárněvědného i dramaticko-výchovného, dále popis a reflexe projektu, který z tohoto textu vychází a naopak němu směřuje. Diplomová práce obsahuje i teoretická východiska z oblasti vývojové psychologie a psychologie dětského čtenářství.
Využití Evropského jazykového portfolia pro rozvoj dovedností hodnocení a sebehodnocení u žáků ZŠ
Havlíčková, Radka
Diplomová práce řeší otázky hodnocení a sebehodnocení žáků základní školy. Je zaměřena na využití Evropského jazykového portfolia jako prostředku pro rozvoj dovednosti sebehodnocení u žáků. Teoretická část obsahuje pojmy s touto problematikou spojené. Praktická část poskytuje návod na zavedení a práci s EJP. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Využití Evropského jazykového portfolia pro rozvoj dovedností hodnocení a sebehodnocení u žáků základních škol
Havlíčková, Radka ; Kalbáčová, Jaroslava (oponent) ; Linková, Marie (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší otázky hodnocení a sebehodnocení žáků základní školy. Je zaměřena na využití Evropského jazykového portfolia jako prostředku pro rozvoj dovednosti sebehodnocení u žáků. Teoretická část obsahuje pojmy s touto problematikou spojené. Praktická část poskytuje návod na zavedení a práci s EJP. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   začátekpředchozí17 - 26  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.