|
Studium využití volného času českými spotřebiteli
Marholdová, Lucie ; Chytková, Zuzana (vedoucí práce) ; Černá, Jitka (oponent)
Tématem bakalářské práce je využití volného času českými spotřebiteli. Hlavním cílem této práce je zmapování volného času českého spotřebitele a jeho posouzení z hlediska faktorů pohlaví, věk a vzdělání. V teoretické části je vymezen pojem volný čas, jeho vývoj, funkce a dělení. Tato část také popisuje trendy trávení volného času v současné české společnosti. V praktické části jsou na základě data miningu analyzována data získaná z databáze Market, Media & Lifestyle -- TGI od společnosti MEDIAN, s. r. o.
|
| |
|
Communication Strategy of Kenvelo
Plajner, Jan ; Karlíček, Miroslav (vedoucí práce) ; Chytková, Zuzana (oponent)
Diplomová práce je věnována problematice komunikační strategie v módním průmyslu s aplikací na jednoho z největších maloobchodních prodejců oděvů, společnost Kenvelo. Oděvní průmysl je stejně jako potravinářský, dopravní nebo komunikačním průmyslem neodmyslitelnou součástí našeho života. Z pohledu marketingu se také jedná o jedno z nejsložitějších a nejméně předvídatelných odvětví, protože je ovlivňováno množstvím faktorů a trendů. Hlavním cílem práce je identifikovat nejvhodnější nástroje marketingové komunikace ve vztahu k cílovým skupinám a kolekci společnosti Kenvelo, navrhnout nový koncept komunikační strategie a zvolit média odpovídající potřebám tohoto nového konceptu.
|
|
Company's marketing mix
Repaská, Kristína ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Chytková, Zuzana (oponent)
Předmětem uvedené diplomové práce je analýza vytvořeného marketingového mixu nově otevřeného podniku a jeho následná optimalizace, resp. návrh nového. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. V první části jsou uvedeny teoretické východiska a poznatky o marketingovém mixu a jeho tvorbě. Jde o základní poznatky o analýzách a krocích potřebných při definování jednotlivých prvků marketingového mixu. V druhé části je charakterizován podnik Coffee Beer Wine bar u Kemov, jeho současný marketingový mix a návrh optimalizovaného marketingového mixu.
|
|
Postoje českých žen k plastické a estetické chirurgii
Študentová, Vanda ; Karlíček, Miroslav (vedoucí práce) ; Chytková, Zuzana (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na postoje českých ţen k plastické a estetické chirurgii a jejím cílem je provedení jejich analýzy a srovnání. V části teoretické jsou na základě odborné literatury vysvětleny a podrobněji rozebrány pojmy úzce související s touto tématikou. Jde o postoje, ideál krásy, sebe pojetí, postoje k vlastnímu tělu a plastickou a estetickou chirurgii včetně stručného historického vývoje těchto oborů. V navazující praktické části je proveden kvantitativní výzkum, který byl pro účely této práce proveden formou standardizovaného dotazníku, a jeho vyhodnocení bylo provedeno metodou prosté sumace. Výsledky jsou blíţe popsány a znázorněny pomocí grafů. Závěrem jsou dosaţené výstupy výzkumu okomentovány a mezi sebou porovnány.
|
|
Trendy spotřebního chování v čase ekonomické krize: detailní pohled na českého spotřebitele
Kadilák, Michal ; Chytková, Zuzana (vedoucí práce) ; Stříteský, Václav (oponent)
Cílem této bakalářské práce je objasnit trend spotřeby parfémů v českém ekonomickém prostředí a jeho odklon od většiny dalších trendů zaměřujících se primárně na úsporu nákladů jednotlivce. Zajímat mě bude nejenom popis trendu samotného, ale hlavně odhalení skrytých motivací spotřebitele. K naplnění tohoto cíle jsem využil metod kvalitativního výzkumu při sběru a interpretaci dat. Výzkum byl proveden na skupině pěti respondentů formou individuálních hloubkových rozhovorů. Postupně jsem zjišťoval důvody odlišností všeobecné spotřeby v krizi a spotřeby parfémů, jakožto prostředku sebeprezentace spotřebitelů. V závěru byli odhalené vnitřní motivy spotřebitelů k takovému chování a spotřebě parfémů. Zjištění byli propojené s teoriemi Cooleyho a Belka, které se týkají vnímaní vlastního zrcadlového "já" spotřebiteli a konceptu "rozšířeného já". Trend jako celek potvrdil svou přítomnost mezi respondenty a svou závislost na identitě jednotlivých spotřebitelů a jejich vnímaní okolního světa.
|
| |
| |
|
Materialism among young Czechs and Slovaks in comparison with other countries
Šefčíková, Natália ; Chytková, Zuzana (vedoucí práce) ; Koudelka, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou vnímání materialismu mladých Čechů a Slováků a porovnává je s výzkumy uskutečněnými v jiných zemích. Teoretická část se soustředí na vymezení pojmů jako materialismus, konzumní společnost a z tohoto hlediska následně charakterizuje spotřebitele z vybraných zemích. Propojením kvantitativních a kvalitativních metod výzkumu dotazníkového šetření použitého v praktické části se blíže zaměřuje na analýzu vztahu české a slovenské mládeže k materialismu. Cílem je podat marketérům potřebné informace týkající se materialismu a na základě toho jim pomoci ovlivnit mladé spotřebitele v různých kulturách ve svůj prospěch, získat konkurenční výhodu a zefektivnit tak marketingový mix.
|
|
Zdravý životní styl mladých lidí: porovnání přístupu jedinců pocházejících z města a z venkova
Říšský, Jan ; Chytková, Zuzana (vedoucí práce) ; Karlíček, Miroslav (oponent)
Práce se zaobírá otázkou vnímání zdravého životního stylu mladými lidmi. Porovnává oficiální a neoficiální diskurzy s názory mladých lidí. Ověřuje rozdíly skupin jedinců vzniklých na základě odlišnosti jejich bydliště (rozdělení město / venkov a rodinný dům / byt). K práci byly zhotoveny dva výzkumy -- kvalitativní a kvantitativní. Kvalitativní výzkum byl prováděn metodou hloubkových rozhovorů se šesti informátory. Kvantitativní výzkum byl prováděn formou dotazníkového šetření. Touto formou bylo osloveno 156 respondentů. Autor rozšiřuje dosavadní studie týkající se zdravého životního stylu a tématu spotřebního chování mladých lidí. Nabízí nový možný způsob rozdělení spotřebitelů podle toho, zda do své spotřeby reflektují i další sféry svého života, morální hodnoty a přesvědčení (kategorie "spotřebitel idealista"), anebo se při spotřebě soustředí čistě na praktický užitek pro jejich osobu (kategorie "spotřebitel pragmatik")
|