Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 391 záznamů.  začátekpředchozí159 - 168dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problematika šikany na vybrané základní škole a speciální škole
Kůrková, Petra ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
(česky) Téma pro svojí bakalářskou práci jsem zvolila proto, že mě zajímá. Sama jsem matkou tří dětí v různém věkovém odstupu a domnívám se, že téma šikana je velice zajímavé. Jednou hypotézou mé práce bude zjistit, zda a jak rodiče dětí, které zažily šikanu, vnímali tuto situaci a zda ji jsou schopni vůbec správně pojmenovat. Dalším cílem bude zjistit jakým konkrétním způsobem řešili rodiče dětí, které zažily šikanu, tuto situaci. V praktické části se budu zaměřovat na základě dotazníkového šetření na zjištění důsledků šikany na běžné základní škole a základní škole speciální. Na základě položených otázek se jevilo, že rodiče zaznamenali šikanu jen jednorázově, což nenaplňuje definici šikany. Mnoho rodičů není informováno o jevu šikana a nepovažují známky šikany za šikanu. Z uváděných projevů rodiče zmiňovali nejčastější projevy jako natržené nebo poničené oblečení, či ztracené věci než třeba fyzické ubližování. I nějaké pomluvy rodiče uváděli, ale spíše jednorázově. Z pravidelných projevů pak rodiče zmiňovali obavy dětí při odchodu do školy a že dítě hledá důvody, proč do školy nechodit. Z provedeného dotazníkového šetření vyplynulo, že přílišné rozdíly, co se týče projevů či důsledků šikany, nebyly mezi žáky speciální a běžné základní školy zaznamenány. Šikanu potvrdilo jen velmi málo dotázaných...
Inkluzivní vzdělávání žáků s odlišným mateřským jazykem na základní škole
Schrotterová, Michaela ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Práce se zabývá tématem procesu inkluze na základní škole. V první části práce nalezneme teoretický základ problematiky, tzn. co je inkluze, jaká legislativa se k němu váže a jaké kroky napomáhají k tomu, aby tento proces probíhal co nejúspěšněji. Velká část je následně věnována konkrétně žákům s odlišným mateřským jazykem (zkracováno žák s OMJ). Cílem práce je jednak zjistit, jakým způsobem probíhá přijetí žáka s OMJ do české školy a dále také zhodnotit metody a možnosti, které má škola při tomto procesu. Vedle těchto obecných předpokladů je cílem zjistit, jakým způsobem na příchod žáka - cizince reagují spolužáci a třídní učitel. Výsledky ukazují, že na vybrané základní škole proces přijetí žáka s OMJ probíhá velice dobře. Žáci vnímají spolužačku z jiné země velmi pozitivně a stejně tak se převážně staví k myšlence začleňování žáků- cizinců do českých školy obecně. Paní učitelka je s výkony a průběžným zlepšování této žákyně také velmi spokojená. Žákyně dosahuje dobrých výsledků v procesu vzdělávání, a navíc se velmi dobře začlenila do třídního kolektivu, ve kterém našla přátele. KLÍČOVÁ SLOVA inkluze, žáci, s odlišným mateřským jazykem, základní škola
Možnosti pedagogického působení na zlepšení výkonu a sociálních dovedností žáka SOU
Hrabánková, Lenka ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Předmětem práce jsou možnosti pedagogického působení na výkon a sociální dovednosti žáků SOU. Teoretická část se zabývá definicí co je sociální klima, vymezením činitelů, které spoluvytváří sociální klima. V jednotlivých podkapitolách se zabývá rolí sociálního klima školy a školní třídy, jako skupiny důležité pro pozitivní klima školy. Popisuje typologii učitele a jeho vliv na klima. Zabývá se rolí a úkoly třídního učitele a jeho význam při pozitivní motivaci žáků, vytvoření pozitivního sociálního klima třídy a jeho možnosti zlepšení sociálních dovedností a výkonů žáků. Důležitým prvkem pro sociální klima jsou žáci. V další části řeší prostředky, kterými může učitel působit na výkony žáka motivací, hodnocením, formami a metodami práce s žáky. Práce se zabývá významem klíčových kompetencí a funkční gramotností při vzdělávání žáků SOU. Praktická část je zaměřena na kazuistiky žáků. Je řešena formou polostrukturovaných rozhovorů s vybranými žáky a porovnává výsledky jejich rozhovorů, po příchodu žáků do I ročníku a na konci školního roku. Žáci se vyjadřují ke své motivaci ke studiu, sebehodnocením nejen z hlediska studijních výsledků, ale i z hlediska osobnostního rozvoje. Pro větší objektivitu, byly výsledky jejich sebehodnocení konzultovány s dalšími kolegy, kteří vybrané žáky znají. U některých...
Informovanost žáků 2. stupně vybrané základní školy o šikaně a kyberšikaně
Švárová, Michaela ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Práce se zabývá šikanou a kyberšikanou. Ukazuje její formy a druhy, koho všeho se může šikana týkat a přímé aktéry. Popsána je zde i prevence a organizace, které se jí zabývají a mohou tak dětem s problémem pomoci. Nastíněná jsou zde i legislativní opatření v případě závažného problému. V praktické části jsou dotazovaní žáci 2. stupně ZŠ, kteří odpovídali na to, jaká je jejich zkušenost se šikanou a kyberšikanou, jak vše řešili a na koho se v případě problému obrátili. Praktickou část ještě doplňuje rozhovor s metodičkou prevence na škole, kde byl žáků podáván dotazník. Vyhodnocení dotazníku ukázalo, že se žáci se šikanou i kyberšikanou setkali. Jako oběť šikany se ukázalo 28% dotazovaných, kyberšikany 5%. Také se zjistilo, že v případě problému by se šli nejčastěji svěřit rodičům, uvedlo to 46% dotazovaných, protože v nich mají důvěru. KLÍČOVÁ SLOVA agresor, kyberšikana, oběť, šikana
Výchova dětí v dětském domově se školou Dobřichovice
Fraenzel, Michal Sebastian ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce Výchova dětí v dětském domově se školou Dobřichovice je zaměřena na problematiku výchovy a resocializaci dítěte v zařízení pro výkon ústavní výchovy a na přípravu dětí pro budoucí život. Teoretická část vymezuje kapitoly Výchova, Poruchy chování, Deprivace a Stres. Jsou zde jako vhled do dané problematiky, s jakými problémy a poruchami přichází klienti do dětského domova se školou a s čím se pracovníci denně setkávají. Samostatnou kapitolu tvoří charakteristika konkrétního dětského domova se školou, výchova a rozvoj osobnosti dítěte v tomto zařízení. Praktická část a závěr se zabývají zhodnocením zvládání stresových situací a konfliktů v tomto zařízení formou dotazníků, rozhovoru a shrnují výsledky výzkumného šetření. KLÍČOVÁ SLOVA výchova, vychovatel, ústavní výchova, deprivace, dětský domov se školou, stresující situace a konflikty

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 391 záznamů.   začátekpředchozí159 - 168dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.