National Repository of Grey Literature 164 records found  beginprevious149 - 158next  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Influenceof Back pain on the Patients'Quality of Live.
Rácová, Alexandra ; Hošková, Blanka (advisor) ; Vařeková, Jitka (referee)
Název práce Vliv vertebrogenního algického syndromu na kvalitu života nemocných. Název práce v angličtině Chronic vertebral painful syndrom its influences on life quality ofthe sick people. Cíl práce: Postihnout medicínské i psychosociální aspekty vertebrogenních poruch a zkoumatjejich vliv na zdraví a kvalitu života takto nemocných. Metody: Výzkumným záměrem mé práce bude zhodnotit stupeň kvality života nemocných s chronickým vertebrogenním algickým syndromem. Provedu sociologický výzkum. Pro posouzení a hodnocení kvality života cílových osob zvolím jako základní výzkumnou techniku metodu HRQOL(Health Related Quality of Life)- Kvalita života podmíněná zdravím. Nástrojem ke zjišťování HRQOL bude standardizovaná verze dotazníku SF- 36. Získané výsledky porovnám se standardy oxfordské pracovní skupiny (Oxford Healthy Life Study), tedy se skupinou zdravých jedinců. Stejný postup aplikuji pro podskupinu mužů a žen a následně i pro komparaci obou podskupin vzájemně. Pro postihnutí aspektů a zhodnocení příčin vedoucích k invaliditě zvolím sekundární analýzu dat. Studiem zdravotnické dokumentace ·pacientů s chronickým vertebrogenním algickým syndromem získám informace o pracovní neschopnosti, zaměstnání, vzdělání, částečné a úplné invaliditě a o nezaměstnanosti. Ke komparaci výsledků použiji výsledky...
Access of English teachers to teaching problems of dyslexic childern in Czech Republic and in Norway
Hejnová, Kateřina ; Vařeková, Jitka (referee) ; Flemrová, Miroslava (advisor)
Thesis: English teaching of dyslexic children at primary school in the Czech Republic and in Norway The drift of Thesis: Elaboration of some methods for English teaching to dyslexic children in the Czech Republic and in Norway and results confrontation of pupils rate of reading tests. Key words: specific learning defects - dyslexia - rate of reading - effective learning - systems of education - teaching of foreign language - traditional methods - alternative methods
Comprehensive Rehabilitation in Children with Disability in Practice.
Bumbálková, Štěpánka ; Vařeková, Jitka (advisor) ; Nováková, Pavlína (referee)
Název: Ucelená rehabilitace dětí s postižením v praxi Title: Comprehensive rehabilitaion of disabled children in practise Cíl práce: Průzkum úrovně, včasnosti a provázanosti poskytovaných informací a služeb v systému tzv. komplexní rehabilitace pomocí dotazníkového šetření na základě odpovědí a zkušeností rodičů dětí s postižením Objectives To study a qualitative level, immediacy (patness) and the level of interconnection of information and service supply in the system of comprehensive rehabilitation, using inquiry based on answers and experience of parents with handicapped children. Metoda: Dotazníkové šetření ve 120 rodinách s dětmi se speciálními potřebami ve stáří dětí od 1 do 26 let, které nejsou umístěny v žádném zařízení sociální péče s dlouhodobým pobytem. Dotazník byl v průběhu března 2006 distribuován v zařízeních pro zdravotně postižené a občanských sdruženích. Otázky byly rozděleny do pěti tématických podskupin: data o dítěti + diagnóza dítěte spolu se současnými faktickými dovednostmi dítěte, stanovení a sdělení diagnózy - forma - nabídka potřebných informací, ucelená rehabilitace - informovanost, současné využívání služeb, hrozby a sny; statistické údaje klíčová slova: zdravotně postižené dítě, rodina se zdravotně postiženým dítětem, ucelená, komprehenzivní, rehabilitace,...
Rewards and Punishments in Upbringing Institutions and in Families with Approved Institutional Upbringing
Honzárek, Tomáš ; Jedličková, Michaela (advisor) ; Vařeková, Jitka (referee)
Název: Odměny a tresty v Dětském domově se školou v Jihlavě System of incentives and penalties at the reform school in Jihlava Cíle práce: Cílem diplomové práce je zjistit, zda v hodnocení chování dětí dětských domovů se školou převládá metoda odměňování, jestli odměny zde využívané jsou pro děti opravdu odměnou, zda systémy hodnocení chování jsou dětmi přijímány kladně. Také mě zajímá problematika posuzování výchovného působení rodičů dětí dětských domovů se školou, opět z pohledu dětí. Zaměřím se na výchovná opatření, která byla v rodině nejčastěji používána, ale především na pohled vychovávaných na toto působení a na jejich srovnání s výchovnou aktivitou v ústavu. Metoda: Výzkum jsem prováděl formou dotazni'ku, který jsem předložil celkem 106 respondentům. Co se týká vzorku respondentů, jak již bylo uvedeno, jejich počet byl 106, z toho 77 chlapců a 29 dí- vek. Průměrný věk byl15 let 6 měsíců; průměrná doba umístění mimo rodinu 2 roky 5 měsíců. Nejmladšímu respondentovi bylo 12let, nejstaršímu 16let 5 měsíců. Nejkratší doba umístění mimo rodinu byla 2 měsíce, nejdelší 13let. 76 respondentů bylo žáky základní školy a 30 respondentů bylo žáky zvláštní školy. Výsledky: Z vyhodnocení dat je patrné že systémy hodnocení chování jsou dětmi příznivě přijímány. Přiblížili jsme si jednotlivé formy...

National Repository of Grey Literature : 164 records found   beginprevious149 - 158next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.