Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 172 záznamů.  začátekpředchozí143 - 152dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zajištění kvality vzdělávání v organizacích realizujících další profesní vzdělávání
Urbanová, Dagmar ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Dvořáková, Miroslava (oponent)
Zajištění kvality vzdělávání v organizacích realizujících další profesní vzdělávání. Dagmar Urbanová ABSTRAKT Cílem práce je analyzovat možnosti zajištění kvality v soukromých organizacích poskytujících další profesní vzdělávání v České republice a zjistit, zda a s jakým dopadem jsou tyto možnosti v současnosti využívány. Teoretická část ukotvuje další profesní vzdělávání do kontextu celoživotního učení, přibližuje historický vývoj tohoto segmentu vzdělávání, připomíná významné dokumenty, organizace a události, jež se zasazují o autonomii, rozvoj a šíření povědomí o důležitosti dalšího profesního vzdělávání. V druhé kapitole teoretické části jsou pak definovány a přiblíženy současné možné nástroje a metody pro řízení a hodnocení kvality dalšího vzdělávání. Výzkumná část zjišťuje dotazníkovým šetřením, jaké metody pro zvyšování kvality svých služeb organizace poskytující další profesní vzdělávání využívají a co jim aplikované metody přinášejí, jaké požadavky kladou na své lektory a celkově jakou roli hraje kvalita v jejich činnostech. Osloveny jsou vzdělávací organizace se zaměřením na profesní vzdělávání z celé České republiky. Zdrojem pro kontakty je webový portál EduCity.cz, prostřednictvím kterého vzdělávací organizace nabízejí své produkty a služby a je současně největší databází vzdělávacích organizací...
Retence učitelů a asistentů v MŠ se speciální péčí
Štěpančíková, Jana ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá retencí učitelů a asistentů pedagogů v konkrétní mateřské škole se speciální péčí. Zjišťuje důvody setrvání pedagogů v pracovním poměru a důvody odchodu z této pracovní pozice. Práce dále zjišťuje, co může management školy udělat pro retenci kvalitních učitelů a asistentů v této MŠ. Práce zkoumá, jak moc jsou jednotlivé aspekty práce propojeny se spokojeností zaměstnanců a jejich tendenci ke stabilizaci v organizaci. Do pracovní spokojenosti zaměstnanců se promítají pracovní podmínky a zátěž, organizace práce, možnost profesního rozvoje, odměňování, interpersonální vztahy na pracovišti, komunikace, styly vedení managementu organizace, péče o zaměstnance atd. V teoretické části jsem v dostupné literatuře hledala souvislosti mezi pracovní (ne)spokojeností, motivy pracovního chování a fluktuací zaměstnanců; možnostmi vytváření strategií pro zvýšení retence zaměstnanců. Vycházela jsem z literatury věnující se zejména manažerské psychologii a sociologii, sociální psychologii, sociální psychologii práce, řízení lidských zdrojů, managementu a školského managementu. Výzkumem jsem hledala odpovědi na výzkumné otázky, a to konkrétně na souvislosti odchodů učitelů/asistentů s jejich pracovní (ne)spokojeností a na důvody setrvávání těch, kteří ve škole pracují, na potenciální...
Životní příběhy ředitelek mateřských škol
Kidlesová, Lucie ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Předkládaná práce zkoumá život tří vybraných ředitelek mateřských škol. Práce na základě analýzy hloubkových rozhovorů přináší a částečně komparuje abstrahované životní příběhy ředitelek. Hloubkové rozhovory se zaměřují na komplexní pochopení života jedince, abstrahují charakteristické rysy a zlomové okamžiky, přibližují jednotlivé fáze ředitelské funkce a dokumentují vnímání samotných ředitelek jejich role. Ředitelky jsou zkoumány z hlediska jejich profesního vývoje, ale také jakožto lidé. Práce dokumentuje osobní interpretace životních příběhů, pro zkoumané je zdrojem sebereflexe. Slouží také jako inspirativní zdroj pro začínající ředitele. Práce je formálně dělena na dvě části - v teoretické se zaměřuje na metodu biografického výzkumu a životní příběh jako užitou metodu výzkumu. Dále stručně přibližuje osobu ředitele mateřské školy především z hlediska školského zákona, přináší také dosavadní výsledky výzkumu životních příběhů učitelů a ředitelů. Ve výzkumné části přináší analýzu hloubkový rozhovorů se třemi ředitelkami mateřských škol v souvislosti s dílčími výzkumnými otázkami.
Analýza nejvýznamnějších teorií managementu vzdělávání v akademickém časopise v období 2000 - 2015
Škaloudová, Renáta ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se věnuje obsahové analýze článků mezinárodního periodika The International Journal of Educational Management (IJEM). Toto akademické periodikum se zaměřuje zejména na management vzdělávání. Cílem diplomové práce je analyzovat odborné články uveřejněné od roku 2000 do roku 2015 v tomto periodiku a na základě výsledků této obsahové analýzy stanovit nejvýznamnější trendy managementu vzdělávání za období 2000 až 2015. Diplomová práce obsahuje dvě hlavní části, teoretická východiska a praktickou část. Teoretická východiska práce charakterizují management vzdělávání, jeho vývoj, obsah a teorie. Praktická část obsahuje metodologii obsahové analýzy a zobrazuje výsledky práce. Závěr práce vychází z výsledků analýzy a je zodpovězeno na výzkumnou otázku práce. KLÍČOVÁ SLOVA management vzdělávání, obsahová analýza, International Journal of Educational Management, trendy managementu vzdělávání
Strategické řízení lidských zdrojů v mateřských školách a v mateřských školách s odloučenými pracovišti
Mysíková, Šárka ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na deskripci a komparaci strategického řízení lidských zdrojů v mateřských školách a v mateřských školách s odloučenými pracovišti v Karlovarském kraji. Teoretická část seznámí čtenáře se základními pojmy, které se ve strategickém řízení lidských zdrojů objevují, z pohledu několika autorů na danou problematiku a se způsobem strategického řízení lidských zdrojů. Empirický výzkum odhalí a zároveň porovná strategické řízení lidských zdrojů v mateřských školách a v mateřských školách s odloučenými pracovišti. Dále v rámci empirického výzkumu dojde ke komparaci strategického řízení v mateřských školách a v mateřských školách s odloučenými pracovišti se zaměřením na velikost mateřských škol podle počtu tříd. Pro empirický výzkum byly vybrány dvě výzkumné metody: dotazování a polostrukturované rozhovory. Metoda dotazníku byla doplněna o metodu polostrukturovaného rozhovoru z důvodu zpřesňujících a podrobnějších informacích k dané problematice strategického řízení lidských zdrojů v mateřských školách a v mateřských školách s odloučenými pracovišti. Na základě vyhodnoceného výzkumného šetření lze říci, že mateřské školy a mateřské školy s odloučenými pracovišti jsou v oblasti řízení lidských zdrojů řízeny strategicky. Strategické řízení je u nich rozdílné. Jedna z významných...
Řízení vzdělávání v oblasti kultury a jeho využití v praxi
Vučković, Lucie ; Šafránková, Jana Marie (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Cílem diplomové práce je metodické doporučení řízení vzdělávání v dané oblasti kultury pro jednotlivé nositele kultury, představující zřizovatele památkových objektů a jejich správce. Stanoveného cíle bude dosaženo pomocí obsahové analýzy strategických materiálů a reflexe v konkrétních organizacích. Reflexe bude zjišťována pomocí rozhovorů se zástupci nositelů kultury v oblasti památkových objektů na jedné straně a s pedagogickými odborníky na straně druhé. Cílem realizovaných rozhovorů bude identifikovat shody, odlišnosti a tendence ve zkoumané problematice, které se následně promítnou do metodického doporučení jednotlivým nositelům kultury. Diplomová práce se ve své teoretické části nejprve věnuje vymezení základních pojmů souvisejících s kulturou a jejím historickým vývojem. Důležitou součástí teoretické části práce je vymezení kulturních a křesťanských hodnot, na kterých je založena dnešní Evropa. Následuje chronologický přehled nejdůležitějších aktivit a strategických dokumentů ze strany státu, ale i Evropské unie a mezinárodních odborných organizací, které se zabývají udržováním a rozvojem kultury a kulturního dědictví ve vzdělávání. Praktická část diplomové práce ve své první části prezentuje obsahovou analýzu strategických dokumentů a aktivit, které byly uvedeny v předchozí teoretické...
Uplatnění konceptu diversity managementu v základních školách ve Středočeském kraji
Novák, Tomáš ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
1 ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá problematikou uplatnění konceptu diversity managementu a jejím cílem je zjistit míru implementace diversity managementu ve vybraných základních školách ve Středočeském kraji. Teoretická část diplomové práce popisuje teoretické znalosti o diverzitě a diversity managementu, jejich význam, dělení na jednotlivé druhy a popis implementace diversity managementu do organizace s možným propojením do prostředí škol. Teoretická část tvoří vědomostní základnu pro část praktickou, ve které jsou představeny výsledky šetření realizovaného pomocí online dotazníkových elektronických formulářů a osobních rozhovorů s ředitelkami a řediteli základních škol. Na školách těchto ředitelek a ředitelů byl závěrem proveden i průzkum interních dokumentů. Výsledky výzkumného šetření a závěry uvedené v diplomové práci přinášejí aktuální zprávu o míře implementace diversity managementu v základních školách Středočeského kraje, poskytují deskripci aktuální situace a z ní plynoucí doporučení, zároveň odhalují nejčastější nedostatky, překážky a aspekty odrazující od implementace diversity managementu a jsou využitelné pro další práci. KLÍČOVÁ SLOVA diverzita, dimenze diverzity, diversity management, význam diversity managementu, koncept diversity managementu, implementace diversity managementu
Návrh na optimalizaci organizace vzdělávání pedagogických pracovníků ke státním maturitám v Praze a Středočeském kraji
Šlechtová, Ilona ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
1 ABSTRAKT Diplomová práce se zabývá managementem vzdělávání pedagogických pracovníků, kteří zajišťují státní maturitní zkoušky. Teoretická část práce vysvětluje pojem management vzdělávání a detailněji se zaměřuje na manažerskou funkci organizování. Popisuje současnou podobu maturitních zkoušek, související legislativu a zapojené instituce. Seznamuje s personálním zajištěním maturit, jednotlivými vzdělávacími programy pro pedagogy, a objasňuje úlohu dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků. Cílem práce je navrhnout optimalizaci pro organizaci vzdělávání pedagogických pracovníků zajištujících státní maturitní zkoušky v Praze a Středočeském kraji. V kvantitativně orientovaném průzkumu je pro sběr dat využita metoda dotazníkového šetření, realizovaného mezi účastníky vzdělávání k maturitám v Praze a Středočeském kraji ve školním roce 2015/2016, a polostrukturované rozhovory s lektory příslušných vzdělávacích programů. KLÍČOVÁ SLOVA Management, management vzdělávání, organizace, optimalizace, vzdělávání, pedagogický pracovník, další vzdělávání pedagogických pracovníků, státní maturitní zkoušky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 172 záznamů.   začátekpředchozí143 - 152dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.