Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 285 záznamů.  začátekpředchozí141 - 150dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hybridizace mezi Pulsatilla pratensis a P. patens ? Skutečnost nebo mýtus?
Krejčová, Nikol ; Suda, Jan (vedoucí práce) ; Kaplan, Zdeněk (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá hybridizací dvou druhů rodu Pulsatilla, a to P. patens a P. pratensis v České republice. Cílem bylo zhodnotit karyologickou a morfologickou variabilitu zájmových (noto)taxonů. Průtokové cytometrie odhalila 3 skupiny s odlišnou velikostí genomu, odpovídající P. patens, P. × hackelii a P. pratensis. Celková frekvence mezidruhové hybridizace byla nízká (pouze zhruba 3% analyzovaných jedinců). Mezi nejdůležitější druhově-specifické znaky, které umožňují spolehlivou determinaci, patří počet jařem, délka řapíku lístku, počet úkrojků lístku a barva květu. U jedinců křížence P. × hackelii byla pozorována tvorba květů i semen, ale jeho fertilita je výrazně snížena. Mezidruhová hybridizace tak nejspíše nepředstavuje významné riziko pro genofond studovaných druhů.
Diferenciály automobilů
Sedláček, Petr ; Ramík, Pavel (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o diferenciálech s důrazem na diferenciály samosvorné. V první části se věnuje převodovému ústrojí, následuje část s uvedením do problematiky diferenciálů, jejich rozdělení a popis jednotlivých konstrukcí. Ke konci práce najdeme řešení samosvorných diferenciálů s důrazem na diferenciály typu Torsen. Cílem práce bylo vytvořit ucelený přehled problematiky diferenciálů.
Převodovky automobilů
Charvát, Adam ; Ramík, Pavel (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o nejvíce rozšířených převodových ústrojích osobních automobilů a jejich komponent se zaměřením na převodovky manuální, automatické, převodovky řazené pod zatížením, převodovky s plynulou změnou převodu a převodová ústrojí pro elektrické a hybridní vozidla. Práce se zabývá konstrukcí, principem činnosti a porovnáním vlastností těchto zařízení. Součástí práce je i pohled na vývojové trendy v oblasti převodovek.
Diferenciály automobilů
Čapek, Štěpán ; Ramík, Pavel (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Technická řešení diferenciálů automobilu. Popis převodového ústrojí a typů diferenciálů s jejich zhodnocením. Následují aktivní systémy a aktivními diferenciály, kde je vysvětlena jejich funkce a výhody či nevýhody jejich použití jednotlivými automobilkami.
Přeplňování zážehových motorů
Májek, Ondřej ; Ramík, Pavel (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Práce uvádí základní pojmy, možnosti a jednotlivá konstrukční řešení přeplňování zážehových motorů. Uvádí výhody a nevýhody jednotlivých řešení a vlastní zhodnocení.
Stirlingův cyklus
Veselý, Milan ; Ramík, Pavel (oponent) ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato práce byla zaměřena na porovnání ideálních termodynamických cyklů klasických i alternativních pohonů, jejich výpočet, určení jednotlivých účinnosti, vykreslení p-V a T-S diagramů s bližším přihlédnutím na Stirlingův cyklus.
Evolutionary processes responsible for complexity in aquatic vascular plants
Prančl, Jan ; Kaplan, Zdeněk (vedoucí práce) ; Oberprieler, Christoph (oponent) ; Štech, Milan (oponent)
Vodní rostliny představují evolučně heterogenní skupinu organismů, které se adaptovaly na život ve velmi specifickém prostředí. Navzdory velké evoluční vzdálenosti mezi jednotlivými příbuzenskými liniemi sdílejí vodní makrofyty mnoho společných anatomických, morfologických, fyziologických a reprodukčních adaptací, které vznikly nezávisle díky konvergentnímu a paralelnímu vývoji znaků. Vodní rostliny představují evolučně unikátní jednotku, které však v současné systematické botanice není věnována odpovídající pozornost. Navíc se vesměs jedná o taxonomicky obtížné skupiny vzhledem k silné redukci tělní stavby a vysoké míře fenotypové plasticity. Tato dizertační práce se zaměřuje na výzkum dvou taxonomicky složitých skupin, hvězdošů (rod Callitriche) a lakušníků (Ranunculus sect. Batrachium). Za pomoci různých metodických přístupů (stanovení velikosti genomu, počítání chromozomů, sekvenace jaderných (ITS) i plastidových (trnT-trnL) úseků DNA, studium herbářových sbírek) jsme zkoumali nejdůležitější evoluční procesy, jako je hybridizace, polyploidizace a kryptická diverzita, a hodnotili jejich vliv na evoluční komplexitu vodních rostlin. V rámci České republiky jsme také poprvé zmapovali rozšíření jednotlivých druhů ze studovaných skupin. Průtoková cytometrie byla potvrzena jako velmi účinná metoda pro...
Modification of a four cylinder diesel engine to a single cylinder test engine
Mátyás, Attila ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
This thesis deals with modification of an existing four-cylinder diesel engine to a singlecylinder research engine. The work is divided into four main parts. The first part is theoretical, briefly describes research engines, their individual types and provides an overview of their functions. The second part of the work includes the modification of a four-cylinder diesel engine to a single-cylinder research engine, focusing mainly on balancing inertia forces. The third, most extensive chapter contains the structural analysis of the crankshaft. The last part contains the design of a torsional coupling, which ensures the connection of the engine with the dynamometer.
Pohonné ústrojí čtyřválcového řadového zážehového leteckého motoru
Novák, Vít ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Těžištěm této práce je zjistit namáhání klikového mechanismu invertního pístového leteckého motoru Walter Mikron III C UL od výrobce PARMA – TECHNIK, s.r.o. Hlavní metodou výpočtu je numerická metoda konečných prvků pomocí programu ANSYS Workbech, modul Static structural a Transient structural. V softwaru GT-SUITE byl zjištěn přibližný indikovaný tlak ve válci během pracovního cyklu, který byl použit pro následný výpočet kinematiky a dynamiky klikového mechanismu v programu MATLAB i pro definování zatížení v programu ANSYS. Dílčími cíli jsou navržení možných úprav v konstrukci klikového mechanismu a uvedení možné výkonové rezervy motoru. V diplomové práci je též stručně shrnuta historie a vývoj leteckých pístových motorů firmy Walter, která daný motor vyvinula, a řadě motorů Walter Mikron.
Six-cylinder in-line diesel engine with cylinder deactivation
Novosád, Ivan ; Kaplan, Zdeněk (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Master 's thesis deals with design of a drivetrain of six cylinder inline engine with cylinder deactivation for heavy agricultural vehicles. In this thesis were devised various possibilities of crankshaft balancing, the best design solution of counterweight was based on optimization in software Catia. Further, the crankshaft was analysed for force and momentum loading and torsional vibration, based on which, the torsional vibration damper was designed. There were considered several options for cylinder deactivation, which were analysed for finest run of engine and the best thermal distribution. Based on these criteria, the best option was to deactivate 2nd and 5th cylinder. The crankshaft was analysed for the fatigue failure by finite element method. The fatigue failure is the most dangerous case for the crankshaft, the resulting safety factor for this limit state is 3,05.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 285 záznamů.   začátekpředchozí141 - 150dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.