Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 164 záznamů.  začátekpředchozí129 - 138dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Funkční stabilizace a mobilizace páteře u jedinců s chronickými bolestmi zad
Miklovičová, Martina ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Levitová, Andrea (oponent)
A b s t r a k t Název: Funkční stabilizace a mobilizace páteře u jedinců s chronickými bolestmi zad. Cíl práce: Cílem práce je zjistit, zda zvolená pohybová intervence "Spirální stabilizace a mobilizace páteře" je účinné cvičení u jedinců s chronickými bolestmi zad. Metody: Jednalo se o randomizovaný, jednofaktorový experiment, který poukázal na sledování pohybové změny jedince v daném časovém období v pre-testu - na začátku experimentu a post-testu - na konci experimentu (tj. po šesti měsících). Výzkumu se zúčastnila žena ve věku 42 let s chronickými bolestmi zad a hypestezii na dolní končetině po operačním výkonu výhřezu meziobratlové ploténky L5/S1, navštěvující ambulantně nemocnici na homolce v Praze. Reprezentativní výběr byl tvořen respondentem, který absolvoval "Spirální stabilizaci a mobilizaci páteře" dvakrát týdně. Pohybový program probíhal individuální formou. Experiment byl zaměřen na výstupní proměnné: zkrácené svaly, na svaly oslabené, zlepšena pohyblivost kloubů a zlepšení dysestezie a hypestezie. Výsledky: Snažila jsem se ověřit, zda se pacientce zmírní chronické bolestí zad pomocí příslušných cviků a ověřených poloh při cvičení SM-systému, a zda pohybová intervence ovlivní její celkový stav a subjektivní vnímání bolesti. V práci jsem dále sledovala, zda tyto cviky upraví vadné držení těla i...
Bazální stimulace u osob s hlubokým mentálním postižením
Soukupová, Tereza ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Daďová, Klára (oponent)
Název práce: Bazální stimulace u osob s hlubokým mentálním postižením. Cíle: Cílem práce je sledovat reakci a účinky metod bazální stimulace u osob s hlubokým mentálním postižením v měsíčním intervalu. Jedná se o metody zaměřené na zlepšení vnímání těla, sociálních vztahů a orientace v okolním prostředí. Metody: Sledovala jsem, jak silná bude reakce devíti klientů s hlubokým mentálním postižením na zvolené metody bazální stimulace v závislosti na druhu a čase. Jedná se o metodu kvalitativní, která vyhodnocuje nejvhodnější druhy použití bazální stimulace u osob s hlubokým mentálním postižením. Ke sběru dat jsem zvolila zúčastněné pozorování reakcí klientů. Před intervencí jsem testovala reakce na dva druhy metod, následovala měsíční intervence, kdy jsem denně pozorovala a zapisovala reakci devíti vytipovaných osob na aplikaci sedmi stimulací, které byly praktikovány odbornými terapeuty, po skončení intervence jsem testovala stejné metody jako před zahájením práce. Projekt se realizoval ve státním zařízení pro klienty s celoroční, týdenní a denní pobytovou službou. Výsledky: Výsledky ukázaly, že u pozorovaných subjektů došlo po měsíční intervenci ke zlepšení verbální a nonverbální komunikace, k pozitivním emočním projevům, k částečnému snížení spasticity. Klíčová slova: bazální stimulace, mentálně...
Rehabilitace dítěte s dětskou mozkovou obrnou v předoperačním a pooperačním období
Šmídová, Renata ; Strnad, Pavel (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
Název diplomové práce: Rehabilitace dítěte s dětskou mozkovou obrnou v předoperačním a pooperačním období Autor: Renata Šmídová Vymezení problému: Během své praxe jsem se setkala s řadou dětských pacientů postižených dětskou mozkovou obrnou (DMO), kteří podstoupili korekční ortopedické operace, jež byly v některých případech bohužel neúspěšné. Na základě prvotního získávání informací k dané problematice jsem nacházela řadu studií a článků o úspěšnosti ortopedické operace u DMO. V mnoha studiích připomínají, že správně zvolená fyzioterapie má velký přínos pro ortopedický zásah, proto jsem se rozhodla zmapovat fyzioterapeutický přístup na konkrétním případu. V první části diplomové práce podrobně zpracovávám neurologické onemocnění dětskou mozkovou obrnu a operační řešení deformit vzniklých v důsledku působení tohoto onemocnění. Druhá část obsahuje případovou studii, jež také popisuje rehabilitační práci fyzioterapeuta s dětským pacientem, který podstupuje korekční operaci na dolní končetině. Třetí část obsahuje kvalitativní výzkum. Pomocí dotazování bylo cílem zjistit názor rodičů na efekt a průběh celé terapie. Cíl práce: Zjistit jaké aspekty ovlivňují výsledek ortopedického zákroku u dětské mozkové obrny a jakou úlohu může sehrát rehabilitace pro úspěch operace. Metoda řešení: Zpracovat případovou...
Porovnání motoriky u dětí s odlišným typem poruch autistického spektra
Liscová, Lucie ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Daďová, Klára (oponent)
Název práce: Porovnání motoriky u dětí s odlišným typem poruch autistického spektra. Cíle: Cílem práce je zjistit, zda jedinci s poruchami autistického spektra mohou mít určité společné charakteristiky v oblasti pohybových dovedností a zda při rozdílném typu poruchy budou výrazné rozdíly i v pohybovém projevu. Získané výsledky porovnáme jak vůči zdravé populaci, tak i mezi klienty. Metody: Výzkum byl proveden u tří jedinců s PAS. Byla sestavena testová baterie vycházející ze současných testových systémů. Vlastní testování jsme provedli v polovině školního roku na klientech s poruchami autistického spektra, následovala půlroční intervence, a v červenci bylo opět provedeno testování. Kvantitativní a kvalitativní výsledky byly zpracovány formou pozorování. Výsledky: Výsledky ukázaly na odchylky u sledovaných jedinců oproti zdravé populaci, tak i odchylky mezi jednotlivými poruchami autistického spektra. Klíčová slova: Autismus, spektrum autistických poruch, motorika, motorický vývoj, motorické testy.
Integrace dětí se zrakovým postižením do hodin tělesné výchovy
Koudelková, Adéla ; Prokešová, Eva (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
Název práce: Integrace dětí se zrakovým postižením do hodin TV Cíle práce: Hlavním cílem práce je vhled do problematiky integrace zrakově postiženého žáka do hodin tělesné výchovy v běžné třídě základní školy. Zjišťuji, jak se žák se zrakovým postižením cítí v hodinách TV a jak si myslí, že je vnímán svým okolím? Dílčím cílem výzkumu je zjistit, jak se v konkrétním případě žáka se zrakovým postižením zdařila integrace do běžné ZŠ, jak se na ní podílely a jak ji ovlivnily zúčastněné osoby. Rovněž chci zjistit, v jaké míře se taková integrace stává náročnou pro osoby, které se na ní podílejí. Metoda: Kombinování techniky rozhovoru, dlouhodobého pozorování a analýzy dat z pedagogické dokumentace v rámci případové studie žáka. Výsledky: Žák se zrakovým postižením byl úspěšně adaptován v procesu integrace v tělesné výchově běžné základní školy. Důkazem jsou pozitivní výsledky a pokroky integrovaného žáka. Výsledky však poukazují na problém integrace na 1.stupni, způsobený nedostatečnými kompetencemi pedagogů. Problémem se jeví nejednotný přístup k dítěti a potažmo i k integraci u zúčastněných osob. V takové míře je pak integrace náročnou nejen pro osoby integrující, ale také má negativní dopad na dítě. Klíčová slova: zrak, zrakové postižení, zrakové vady, integrace, inkluze, vzdělávání, sport, výchova,...
Využití floatingu v regeneraci
Mišinec, Martin ; Majorová, Simona (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
Název práce: Využití floatingu v regeneraci Cíle práce: Zhodnotit, jaké aspekty mají vliv na výsledný prožitek procedury floating porovnáním výsledků anket dvou skupin klientů. Zjistit, jaký vliv má prostředí pracoviště, přístup obsluhy a způsob poskytování služeb na psychický stav klienta, na navození příjemné relaxační atmosféry a celkový prožitek z procedury. Vyhodnocením vyplněných anket objevit nedostatky, které následným eliminováním mohou pomoci vytvořit optimální prostředí k proceduře floating. Metoda: Tato diplomová práce má charakter kvalitativního empirického výzkumu. Pro výzkum byla použita explorativní metoda prostřednictvím techniky nestandardizovaných anket s uzavřenými a otevřenými otázkami. Sledovaným souborem je skupina dvaceti osob, 10 osob s první návštěvou a 10 pravidelně navštěvujících. Výsledky: Výzkumem byly zjištěny hlavní aspekty, které mají vliv na psychiku a prožitek osob. Bylo zjištěno, že na prožitek této procedury má velký vliv osobní a profesionální přístup obsluhy, způsob poskytování služeb a prostředí, ve kterém se procedura nalézá. Zjistili jsme, že je rozdíl mezi dlouhodobým navštěvováním a první návštěvou především ve vnímání procedury a navykání si tomuto prostředí, které má spojitost s fyzickým a psychickým uvolněním a následně pak s relaxovaným stavem osob....
Pády seniorů v domácím prostředí a jejich prevence
Trojáková, Iveta ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Hošková, Blanka (oponent)
Název: Pády seniorů v domácím prostředí a jejich prevence Cíl práce: Cílem této práce bylo zjistit míru informovanosti seniorů o preventivních opatřeních, která mohou zabránit pádu a pomocí dotazníkového šetření analyzovat jak informace o nebezpečí pádu v domácím prostředí ovlivnila snahu seniorů o úpravu svého domova. Metoda: V diplomové práci jsem použila metodu kvantitativní analýzy. Data jsem získala pomocí dotazníkového šetření. Dotazovaní respondenti jsou senioři ve věku 65 a více let. Celkem bylo dotazováno 130 respondentů, pro účely této práce byly rozděleny na dvě skupiny podle věku. První skupina jsou senioři ve věku 65 - 74 let, druhá skupina je zastoupena seniory ve věkovém rozmezí 75 a více let. Dotazník obsahoval 23 otázek a byl rozdělen na 6 oblastí. První tři otázky se týkaly osobních údajů a sociálního zázemí seniorů. Další tři otázky zjišťují pád v anamnéze a zbylé otázky jsou zaměřeny na bezpečnost domova, informovanost seniorů o preventivních opatřeních a následné chování respondentů ve vztahu k pasivnímu zvýšení bezpečnosti domova. Výsledky: Jednotlivé položky dotazníku jsou graficky znázorněny a porovnány s dostupnou literaturou či jinými studiemi. Výsledky potvrdily, že nejrizikovější místnosti v bytě, z hlediska pádu, je koupelna. Převážná většina seniorů po prožitém pádu...
Integrace žáků s tělesným postižením do školní tělesné výchovy v Praze a Středočeském kraji
Migdauová, Alena ; Prokešová, Eva (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
Název: Integrace žáků s tělesným postižením do školní tělesné výchovy v Praze a Středočeském kraji Cíle: Cílem práce je analýza současného stavu integrace žáků s tělesným postižením do hodin školní tělesné výchovy a zkušeností škol s tímto procesem v Praze a Středočeském kraji. Metody: Pro splnění zvoleného cíle byla použita anketa vytvořená odborníky v oboru aplikovaných pohybových aktivit na UP v Olomouci. Strukturované i nestrukturované otázky umožnily popsat strukturu skupiny integrovaných žáků a zjišťovaly především důvody uvolňování žáků s tělesným postižením z výuky tělesné výchovy, stav podmínek škol pro zařazování žáků s tělesným postižením do výuky tohoto předmětu a formy podpory, které jsou z pohledu škol pro integraci do tělesné výchovy nezbytné. Výsledky: Integrace žáků s tělesným postižením do hodin tělesné výchovy ve školách v Praze a Středočeském kraji probíhá, přestože se uskutečňuje v ne zcela uspokojivých podmínkách a týká se především žáků s lehčím typem tělesného postižení. Výsledky poukazují na nedostatek odborných kompetencí integrujících pedagogů a jejich asistentů a upozorňují na potřebu zvýšení pedagogické podpory v oblasti pohybových aktivit žáků s tělesným postižením. Klíčová slova: integrovaná tělesná výchova, žák se speciálními vzdělávacími potřebami, podpora integrace
Pohybové aktivity u žáků na základních speciálních školách ve Středočeském kraji
Beznosova, Irina ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Hošková, Blanka (oponent)
1 Abstrakt Název práce: Pohybové aktivity u žáků na základních speciálních školách ve Středočeském kraji Cíle práce: Cílem diplomové práce je zmapování nabídky pohybových aktivit u žáků na základních speciálních školách Středočeského kraje. Metoda: Jedná se o empirický výzkum, ve kterém jsme zkoumali reprezentativní skupinu (v našem případě speciální základní školy Středočeského kraje), abychom zjistily charakteristiky objektu pozorování. Variantou výzkumu je metoda stav (status). Jako metoda sběru dat byl použit dotazník. Výsledky: Výsledky výzkumu ukazují na velmi rozdílnou nabídku pohybových aktivit na jednotlivých sledovaných školách. Struktura hodin tělesné výchovy je pestrá a v zásadě odpovídá potřebám žáků. Jednodenní akce zaměřené na pohybové aktivity organizuje 90 % škol. V 70 % školy organizují vícedenní akce, zbylých 30 % žádné akce tohoto typu neorganizuje. Školy v 70 % nenabízejí žádné sportovní kurzy. Práce také poukázala na skutečnost, že v 50 % školy nenabízejí žádné kroužky spojené s pohybovou aktivitou. Ve 30 % nabízejí kroužky míčových her, ve 20 % stolní tenis, ve 20 % ZdTV a v 10 % taneční kroužek. Ve 100 % školy organizují sportovní soutěže na školní úrovni, v 60 % na úrovni oblastní. V rámci školy se zúčastňuje atletických závodů 80 % škol, stejné procento se účastní míčových her....
Využití floatingu v regeneraci
Mišinec, Martin ; Majorová, Simona (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
Název práce: Využití floatingu v regeneraci Cíle práce: Zhodnotit, jaké aspekty mají vliv na výsledný prožitek procedury Floating porovnáním výsledků anket dvou skupin klientů. Zjistit, jaký vliv má prostředí pracoviště, přístup obsluhy a způsob poskytování služeb na psychický stav klienta, na navození příjemné relaxační atmosféry a celkový prožitek z procedury. Vyhodnocením vyplněných anket objevit nedostatky, které následným eliminováním mohou pomoci vytvořit optimální prostředí k proceduře Floating. Metoda: Tato diplomová práce má charakter kvalitativního empirického výzkumu. Pro výzkum byla použita explorativní metoda prostřednictvím techniky nestandardizovaných anket s uzavřenými a otevřenými otázkami. Sledovaným souborem je skupina dvaceti osob, 10 osob s první návštěvou a 10 pravidelně navštěvujících. Výsledky: Výzkumem byly zjištěny hlavní aspekty, které mají vliv na psychiku a prožitek osob. Bylo zjištěno, že na prožitek této procedury má velký vliv osobní a profesionální přístup obsluhy, způsob poskytování služeb a prostředí, ve kterém se procedura nalézá. Zjistili jsme, že je rozdíl mezi dlouhodobým navštěvováním a první návštěvou především ve vnímání procedury a navykání si tomuto prostředí, které má spojitost s fyzickým a psychickým uvolněním a následně pak s relaxovaným stavem osob....

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 164 záznamů.   začátekpředchozí129 - 138dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.