Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 122 záznamů.  začátekpředchozí113 - 122  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozpoznávání jazyka na základě frekvenční analýzy
Čadek, Jan ; Jančařík, Antonín (vedoucí práce) ; Zhouf, Jaroslav (oponent)
NÁZEV: Rozpoznávání jazyka na základě frekvenční analýzy ABSTRAKT: Cílem této bakalářské práce je ověřit, zda lze jazyk textu (případně kryptogramu) rozpoznat pomocí základní kryptoanalytické pomůcky - frekvenční analýzy. První kapitola je věnována letmému pohledu do dějin kryptologie. Další část se zabývá frekvenční analýzou, její princip je zde vysvětlen na jednoduchém příkladu. Ve třetí části se již nachází popis tří vytvořených programů na rozpoznávání jazyka. Poslední kapitola popisuje výsledky, které by bez vzniku programů nemohly být zkoumány - jde především o porovnání statistické příbuznosti evropských jazyků s příbuzností reálnou. Zajímavým zjištěním je, že se skutečné vztahy evropských jazyků promítají do jejich frekvenčních analýz. KLÍČOVÁ SLOVA: frekvenční analýza, kryptologie, evropské jazyky, rozpoznávání, příbuznost jazyků
Tandemat - didaktická hra pro výuku matematiky na střední škole
Šilhánová, Lucie ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Tandemat - didaktická hra pro výuku matematiky na střední škole V diplomové práci se zabývám didaktickou hrou Tandemat, kterou jsem vytvořila jako doplněk výuky matematiky na střední škole. Cílem práce je zjistit a popsat potenciál této hry pro výuku matematiky na tomto stupni školy. Nejprve se zaměřuji na význam hry v životě člověka a s tím spojené využití ve výuce. Dále zmiňuji některé práce a publikace týkající se her při výuce matematiky. Jádro práce tvoří mnou vytvořená hra Tandemat, která byla inspirována známou hrou Activity. Výsledky pilotní verze hry pod provizorním názvem Aktivity, zrealizované na základní a vysoké škole, pomohly zdokonalit hru na současnou verzi Tandemat. Ta byla vyzkoušena ve čtyřech ročnících vyššího stupně gymnázia s pěti skupinami žáků. Průběh hry byl nahráván na videokameru a získaná data byla analyzována metodou založenou na zakotvené teorii. Kromě toho byl žákům zadán dotazník týkající se jejich studijních výsledků v matematice, potažmo v českém jazyce, a jejich připomínek ke hře samotné. Výsledky analýzy, pozorování i dotazníků ukazují na potenciál a meze Tandematu coby didaktické hry využitelné ve výuce matematiky na střední škole zejména při upevňování matematických pojmů a jejich významu.
Budování číselných představ dětí ve věku 10-12 let pomocí sorbonu
Kučerová, Eliška ; Slezáková, Jana (oponent) ; Jančařík, Antonín (vedoucí práce)
Diplomová práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části je popsána historie vývoje počítadel se zaměřením na japonské počítadlo a základní principy počítání na sorobanu (sčítání a odčítání). V praktické části je popsána experimentální výuka sorobanu žáků třetí třídy a analýza průběhu a výsledků této výuky. V této části je zařazena i kapitola pojednávající o využívání sorobanu v současném japonském školství. V příloze je uvedena technika počítání na sorobanu pro násobení a dělení, která však pro experiment již využita nebyla. Přiloženy jsou i ukázky pracovních listů, které jsem používala v průběhu své práce.
Matematický e-learningový kurz v systému Moodle
Balíčková, Jaroslava ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá e-learningem a tvorbou matematických e-learningových kurzů v systému Moodle. Hlavním cílem je vytvořit e-learningový kurz s matematickým příběhem a informovat o systému Moodle. První část pojednává o e-learningu. Hlavní část popisuje samotný Moodle, jeho vývoj a jak s ním pracovat. Dále následuje část o kurzu Dědictví Anaidniho Senoje. Poslední kapitola je věnována souhrnu LMS systémů, které lze použít pro tvorbu e-learningových kurzů.
Řešení slovních úloh s využitím Vennových diagramů
Návarová, Daniela ; Jančařík, Antonín (oponent) ; Novotná, Jarmila (vedoucí práce)
Bakalářská práce předkládá charakteristiku Vennových diagramů. Její jádro představuje zkoumání řešení různých úloh s využitím této metody. První část je věnována teoretickému popisu nej důležitějších faktů této tématiky, s kterými je dále pracováno v druhé, praktické, části. Cílem předložené práce je s využitím uvedených zdrojů podat ucelené informace o problematice Vennových diagramů, včetně autorčina vlastního systematického rozdělení zkoumaných úloh. Klíčová slova: slovní úloha, množina, Vennův diagram
Vybrané hry pro výuku matematiky s důrazem na hru Překládání
Prokopec, Michal ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Cílem práce bylo vytvořit a v praxi ověřit hru Překládání, která je použitelná v hodinách matematiky za účelem procvičení znalostí pojmů, jejich definic, správného zápisu konstrukce a přesného vyjadřování vůbec. Byly provedeny a vyhodnoceny dva výukové experimenty s touto hrou a popsány její přínosy a meze: aktivita je přínosná pro procvičování výše uvedených znalostí, ale vyžaduje pečlivou přípravu a není použitelná pro procvičení operací s čísly. Práce je doplněna přehledem několika výzkumů, které se zabývají hrami ve vyučování matematice. Její nedílnou součástí je i seznam třinácti her, které lze použít v hodinách matematiky. Hry jsou stručně popsány a doplněny vlastními zkušenostmi z jejich používání.
Výzkum představivosti u dětí mladšího školního věku
Kutilová, Sandra ; Jančařík, Antonín (vedoucí práce) ; Kaslová, Michaela (oponent)
Cílem diplomové práce "Výzkum představivosti u dětí mladšího školního věku" bylo především zjistit úroveň prostorových dovedností u žáků 4. a 5. tříd. Tato práce porovnává a ukazuje úroveň plošné a prostorové představivosti ve dvou rovinách - teoretické (kvantitativní test - 2D představivost, 3D představivost) a praktické (manipulace s hlavolamy - Tangram, Soma kostka).
Využití internetu při výuce matematiky
Brázdová, Marie ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku využívání informačních a komunikačních technologií ve vzdělávání. Zabývá se zejména využitím internetu při výuce matematiky na základních a středních školách. Cílem práce je shrnout některé poznatky týkající se informačních a komunikačních technologií ve vzdělávání a jejich vlivu na vzdělávací proces, uvést různé možnosti využití internetu v práci učitele matematiky a formou dotazníku zmapovat současný stav využívání internetu učiteli matematiky. Práce informuje o zajímavých internetových matematických zdrojích a uvádí příklady jejich konkrétního využití v domácí přípravě učitele i při výuce matematiky. Jedná se o zdroje, které by měly přispívat ke zlepšení efektivity vyučování matematiky. Práce ukazuje, že internet je přínosným zdrojem, který může zlepšit kvalitu matematické výuky a vzdělávání.
Když je cesta řešením aneb Tři úlohy v prostředí čtverečkovaného papíru
Dvořáková, Hana ; Jančařík, Antonín (oponent) ; Slezáková, Jana (vedoucí práce)
Práce obsahuje popis mého řešení tří úloh: hledání počtu nejkratších cest v mřížovém obdélníku m x n, zkoumání výskytu rovnoramenných mřížových trojúhelníků v prostředí čtverečkovaného papíru a zjišťování počtu mřížových úseček s alespoň jedním mřížovým bodem a s krajními mřížovými body na obvodu obdélníku m x n. Řešení těchto úloh doprovází sebereflexe postupu mého řešení. V další části jsou analyzovány experimenty s žáky 1. stupně základní školy. Úlohy pro experimenty jsou podobné úlohám, které jsem sama řešila. Úloha o hledání počtu cest byla řešena a následně popsána i v jiné diplomové práci. Tento postup je analyzován a porovnáván s mým řešením v další části této diplomové práce. Tato práce obsahuje i kapitolu o poznávacím procesu, která je teoretickým podkladem pro provedené analýzy. V poslední kapitole jsou úlohy buď přímo související s výše uvedenými úlohami, nebo rozvíjející metakognitivní schopnosti potřebné k řešení úloh. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 122 záznamů.   začátekpředchozí113 - 122  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.