Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 159 záznamů.  začátekpředchozí111 - 120dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Chov kakadu bílého v České republice a jejich odchov, administrativa chovu
Kašíková, Petra ; Vančata, Václav (vedoucí práce) ; Řezníček, Jan (oponent)
Východiska: Bakalářská práce se zabývá chovem a odchovem kakadua bílého v České republice. V práci byly prostřednictvím provedeného dotazníkového šetření zjišťovány podmínky sestavování chovného páru, odchov a podmínky odchovu, způsoby dokrmování a druhy směsí ke krmení a dokrmování. Pro výzkumnou část bylo pomocí elektronického dotazníku shromážděno 34 dotazníků, zároveň bylo uskutečněno pozorování a porovnávání vývoje 9 mláďat vlastního chovu kakadua bílého. Cíle: Cílem práce bylo podrobněji popsat chov kakadua bílého v rámci České republiky a přiblížit tak chovatelům exotického ptactva tento druh papoušků. Jako první práce zabývající se tematikou chovu a odchovu mláďat založena na dotazníkovém šetření, které je doplněno o administrativní data o ručním odchovu několika mláďat kakadua bílého. Metody: Ke sběru dat byl použit strukturovaný dotazník určený pro chovatele kakadu bílého v České republice, který se zabývá chovem a odchovem těchto druhů kakaduů. Pro analýzu vývoje a váhových přírůstků mláďat bylo použito administrativní sledování vlastního chovu kakadua bílého. Výsledky: Z pozorování mláďat dokrmovaných směsí NutriBird a Kaytee vyšlo, že mláďata v prvních dnech života přibírají více po dokrmovací směsi NutriBird avšak okolo 40. dne života se jejich váha začne vyrovnávat a na konci...
Sexuální výchova a chování žáků na středních školách
Hubáčková, Jana ; Ehler, Edvard (vedoucí práce) ; Vančata, Václav (oponent)
Tématem této diplomové práce je sexuální chování a sexuální výchova. V dospívání prochází organismus mladého člověka důležitými biologickými proměnami, které se odrážejí v jeho chování. Cílem této diplomové práce je popsat a shrnout biologické změny odehrávající se v období dospívání a přiblížit jejich návaznost na sexuální, sociální, emoční a kognitivní vývoj člověka. Popsána je psychologická stránka dospívání, změny v kognici a emocionalitě dospívajícího a pozornost je také zaměřena na vývoj sexuálního chování člověka. V závěru teoretické části je vymezen teoretický základ sexuální výchovy a je popsán aktuální stav začlenění sexuální výchovy do vzdělávání v České republice. Dílčím cílem této diplomové práce je pomocí dotazníkového šetření analyzovat postoje žáků k sexuální výchově v závislosti na pohlaví a druhu navštěvované střední školy a zmapovat zkušenosti v oblasti sexuálního života žáků prvních ročníků na středních školách. Výsledky jsou porovnány s celorepublikovými výsledky šetření na téma sexuálního chování. KLÍČOVÁ SLOVA: Sexuální chování, sexuální výchova, střední škola, biologie dospívání, psychologie dospívání, puberta, adolescence
Problematika spánku u dětí a dospívajících
Pomykalová, Veronika ; Pavlasová, Lenka (vedoucí práce) ; Vančata, Václav (oponent)
(Problematika spánku u dětí a dospívajících) Hlavním tématem diplomové práce je problematika spánku u dětí a dospívajících. V teoretické části se zabýváme fyziologií spánku a poruchami spánku. Praktickou část jsme zpracovávali formou kvalitativního a kvantitativního průzkumu. Cílem naší diplomové práce a našeho průzkumu bylo zjistit výskyt poruch spánku u jednotlivých věkových kategorií. Cílem kvalitativní části bylo zjistit příčiny a dopady poruch spánku u dětí a dospívajících. V praxi, má kvalitativní část zajisté význam, hlavně pro pedagogy, z kazuistik vyplývá, že některé poruchy spánku ovlivňují další rozvoj dítěte, chování a výsledky ve škole. V diplomové práci porovnáváme pomocí kvantitativního průzkumu čtyři cíleně určené skupiny dětí. Jedna skupina jsou děti předškolního věku 1 - 6 let. Druhou skupinu tvoří vzorek žáku prvního stupně základní školy 7 - 11 let. Předposlední skupinou jsou děti na druhém stupni základní školy, ve věku 12 - 15 let. Poslední skupinu tvoří studenti středních škol ve věku 16 - 18 let. Na počátku kvantitativního výzkumu jsme stanovili tři hypotézy. Hypotéza č. 1 se nám nepotvrdila. Z našeho průzkumu vyplývá, že žáci druhého stupně ZŠ trpí náměsíčností více (9%) než děti předškolního věku (0%) a žáci prvního stupně (5%). Hypotéza č. 2 se nám potvrdila. Nespavostí...
Interakce lidoopů a opic v podmínkách tropických pavilonů v pražské zoo
Kloudová, Kateřina ; Vančata, Václav (vedoucí práce) ; Řezníček, Jan (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na pozorování a následné zhodnocení sociálního chování primátů, kteří jsou chováni v zoologické zahradě. V práci je část věnovaná všeobecné charakteristice primátů a jejich systematickému rozdělení. Rovněž obsahuje konkrétní informace o pražské zoologické zahradě a její historii. Práce popisuje vzájemnou interakci a sociální chování jedinců v rámci jednoho druhu primátů i jejich chování, pokud jsou umístěni ve společné expozici s jiným živočišným druhem a to jak v uzavřené ubikaci či pavilonu, tak i ve volném výběhu. Hlavním cílem mé práce bylo pozorovat a vyhodnotit zmiňované sociální chování v obou výše uvedených případech. Z dlouhodobého pozorování je možné usuzovat, zda jsou jednotlivé skupiny primátů vhodně seskupené a zda mezi nimi nedochází ke vzájemným konfliktům, které by mohly ohrozit stabilitu a vztahy ve skupině. V případě kontaktu s jinými živočišnými druhy bylo pozorováním ověřeno, zda zvolená kombinace zvířat, podporuje chovatelské úsilí pracovníků zoologické zahrady a napomáhá jejich snaze vytvořit takové podmínky pro chov, které co nejvíce odpovídají přirozenému přírodnímu prostředí. Klíčová slova Zoologická zahrada, primáti, interakce, sociální chování
Analýza používaných učebnic přírodopisu a biologie z hlediska antropologie a morfologie a anatomie člověka
Bártlová, Pavla ; Vančata, Václav (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Diplomová práce "Analýza používaných učebnic přírodopisu a biologie z hlediska antropologie a morfologie a anatomie člověka" je převážně prací empirickou. Cílem bylo zjistit didaktickou vybavenost a obtížnost učebnic dostupných v České republice pro 8. ročník základní školy. Práce je doplněna o výzkumné šetření užívání učebnic na základních školách a osmiletých gymnáziích v Třebíči. Použitou metodou byly 2 analýzy, podle přesně stanovených kritérií a vlastní dotazník pro učitele daného předmětu. Analýza učebnic je založena na metodologiích prof. Průchy a doc. Hrabí.
Vývoj motorických dovedností u dětí 1. stupně z hlediska testů školní zralosti
Hájková, Klára ; Vančata, Václav (vedoucí práce) ; Přívratský, Vladimír (oponent)
Cílem mého šetření bylo zjistit úroveň motorických dovedností a školní zralosti u dětí předškolního a prvostupňového věku. Diplomová práce se skládá z části teoretické a části praktické. V rámci teoretické části jsem zahrnula problematiku motoriky, školní zralosti, charakteristiky předškolního a prvostupňového období. V praktické části jsem využila metodu testování jemné a hrubé motoriky u dětí z hlediska testů školní zralosti. Vyhodnocené výsledky jsem porovnala mezi jednotlivými ročníky navzájem a s odbornou literaturou. Klíčová slova: motorika, motorický vývoj, motorické dovednosti, školní zralost
Stravovací návyky žáků 1. a 2. stupně ZŠ
Mikolášková, Edita ; Ehler, Edvard (vedoucí práce) ; Vančata, Václav (oponent)
Cílem mé diplomové práce Stravovací návyky žáků 1. a 2. stupně ZŠ bylo zjistit:  jaké faktory ovlivňují stravovací návyky žáků. Zkoumanými faktory byly především pohlaví žáků, jejich věk a lokalita bydliště.  zda jídelníček ve školních jídelnách odpovídá doporučením pro sestavování jídelníčku a spotřebnímu koši, a jak velké procento dětí se stravuje ve školní jídelně  jaké potraviny nabízí školní bufet dětem, co si děti v bufetu nejčastěji kupují, zda sortiment školního bufetu ovlivňuje stravování žáků a v jaké míře. Práce byla provedena dotazníkovým šetřením, mezi 330 žáky 1. a 2. stupně ze tří základních škol v Praze, Brně a Sedlčanech. Ze školních jídelen jednotlivých škol byly vyžádány jídelní lístky za období, ve kterých byly dotazníky ve školách rozdávány a byly podrobeny analýze. Sortiment bufetů byl komunikován s vedoucími školních jídelen. Z provedené studie vyplývá, že stravovací návyky dětí jsou sledovanými faktory částečně ovlivněny a to pohlavím, věkem, lokalitou bydliště a možnostmi stravování reprezentovanou nabídkou bufetů a školních obědů. Všechny tři zkoumané školy nabízejí svým žákům možnost výběru z několika možných obědů, v jednom případě navíc s možností dietního stravování. Ze tří zkoumaných jídelníčků nejlépe odpovídá správné stravě jídelníček ZŠ Sedlčany. Tam také chodí do školní...
Vývoj antropometrických indexů u dětí předškolního věku
Borešová, Martina ; Ehler, Edvard (vedoucí práce) ; Vančata, Václav (oponent)
Práce je zaměřená zejména na sledování Rohrerova indexu (RI) u dětí předškolního věku, ve věkových kategoriích 3, 4, 5 a 6 let. V práci je řešena otázka vzájemného vztahu Rohrerova indexu k nemocnosti a ke spontánní aktivitě u dětí předškolního věku. Jako další antropometrický index je zde uveden Body Mass Index (BMI). BMI by se u této věkové kategorie neměl využívat, ale je uveden pro jeho obecnou známost. Antropometrický výzkum zahrnoval změření tělesné výšky a tělesné hmotnosti dětí předškolního věku. Celkem bylo změřeno 240 dětí, vždy po 60 dětech v každé věkové skupině, z toho vždy 30 chlapců a 30 děvčat. V práci byla zkoumána půlroční docházka dětí do MŠ, jejich nemocnost a spontánní pohybová aktivita. Výzkum řeší, zda může váha, popř. výška u dětí ovlivňovat jejich nemocnost. Dále je řešena otázka vztahu antropometrických indexů k pohybové aktivitě u těchto dětí. Při zpracování dat z výzkumu byl použit Studentův t-test a  2 test nezávislosti. Výzkum potvrdil, že Rohrerův index má s věkem klesající tendenci, jak uvádí odborná literatura. Dalšími výsledky výzkumu bylo, že děti s nižšími antropometrickými indexy bývají více spontánně aktivní. A děti s vyššími indexy bývají více nemocné. KLÍČOVÁ SLOVA děti předškolního věku, obezita, Rohrerův index, BMI, zdraví, antropometrie
Stravovací návyky žáků 1. a 2. stupně ZŠ
Mikolášková, Edita ; Ehler, Edvard (vedoucí práce) ; Vančata, Václav (oponent)
Stravovací návyky žáků 1. a 2. stupně základních škol Abstrakt v ČJ Práce shrnuje výsledky testování 204 žáků 1. a 2. stupně ze dvou základních škol, Praha a Brno. 128 dívek a 76 chlapců. 1. stupeň byl zastoupen 4. a 5. třídami - 80 žáky, tedy 39 procenty, 2. stupeň byl zastoupen 124 žáky, tedy 61 procent. Cílem studie bylo zjistit, jaké jsou stravovací návyky žáků a jak se mění v průběhu školní docházky. Výsledky mého šetření nám ukazují některé pozitiva a to ve stravovacích návycích a v životosprávě. Děvčata z Prahy i Brna se nejčastěji stravují 5krát denně, na 1. stupni ve větším procentu, chlapci z Brna se také nejčastěji stravují 5krát denně, chlapci z Prahy udávají, že 4krát denně. Většina dětí snídá, děti na 1. stupni častěji než na druhém. Ke snídani si dávají nejčastěji cereálie či slané pečivo, skoro všichni svačí a ke svačině si nosí většinou obložené slané pečivo z domova. Děti chodí na oběd do školní jídelny, jedí mléčné výrobky, denně konzumují ovoce a zeleninu dvakrát až čtyřikrát, nejčastějším nápojem je voda, ale i to, že jedí ryby a také se věnují nějakému sportu či cvičí. Na druhé straně výsledky poukazují na některá negativa jak ve stravovacích návycích, tak v možnostech současné doby a stylu dnešního života a sice na nákup různých sladkostí, párků v rohlíku a sladkých nápojů ve školním...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 159 záznamů.   začátekpředchozí111 - 120dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.