|
Napojení nového nádraží v Brně na systém veřejné dopravy
Bartoň, Daniel ; Pavlíček, Jan (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá problematikou dostupnosti nového Hlavného nádražia v Brne, jeho odsunom, modernizáciou alebo rekonštrukciou a jeho napojením na systém verejnej dopravy. Zameriava sa najmä na mestskú hromadnú dopravu v Brne dotknutú presunom nádražia a na regionálnu osobnú železničnú dopravu v okolí Brna. Popisuje, hodnotí a posudzuje rôzne varianty presunu nového nádražia z pohľadu časovej úspory pre cestujúcich, ktorí cestujú cez Hlavné nádražie a ich zdroj alebo cieľ cesty je v Brne alebo v blízkom okolí Brna. Najvhodnejšie sa javí varianta B - presun nádražia pod Petrov.
|
|
Dopravní řešení I/43 Lipůvka
Londin, Filip ; Pavlíček, Jan (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá dopravním řešením na silnici I/43 Lipůvka. Cílem této práce je analyzovat současný stav a vyhledat možnosti zvýšení kapacity a zlepšení stavu. Zkoumanými místy jsou především křižovatky I/43 x II/379 (Blansko), I/43 x II/379 (Drásov). Práce se pokouší odhadnout a popsat přínosy a náklady uvažovaných řešení.
|
| |
|
Řešení zastávek MHD na ulici Kounicova v Brně v prostoru křižovatky s ulicí Hrnčířskou
Kolková, Nela ; Veselý, Josef (oponent) ; Pavlíček, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce představuje řešení zastávky MHD na ulici Kounicova v prostoru křižovatky s ulicí Hrnčířskou, kde se nacházejí významné cíle bez přímého napojení na MHD. Součástí jsou tři návrhy, které byly zpracovány v závislosti na místních podmínkách. Další částí práce je vize nového uspořádání Björnsenova sadu s málo hodnotnými stromy a nezpevněnými komunikacemi, který se nachází v centru akademických institucí, a proto by měl plnit reprezentativní funkci. Diplomová práce dále řeší dopravní napojení plánované podzemní garáže vedle Björnsenova sadu.
|
| |
|
Rodinný dům
Pavlíček, Jan ; Dostálová, Darina (oponent) ; Spáčil, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce má za cíl vypracovat projektovou dokumentaci pro novostavbu rodinného domu ve městě Brně. Novostavba je určena pro jednu jednogenerační rodinu k celoročnímu užívání s možností dočasného ubytování hostů v jednom pokoji. Součástí domu je garáž. Objekt má 2 nadzemní podlaží, je zděný z keramických tvárnic Porotherm. Střecha objektu je sedlová s hambálkovým dřevěným krovem. Projekt řeší také vinný sklep. Lisovna je zděná z tvárnic Porotherm. Střecha je sedlová s hambálkovým dřevěným krovem. Samotný sklep je zděný s valenou klenbou z plných pálených cihel a následně zasypaný. Oba objekty jsou situovány na rovném pozemku.
|
| |
|
Zlepšení kvality mobility v přednádražním prostoru Brno – hlavní nádraží
Ištvánková, Veronika ; Veselý, Josef (oponent) ; Pavlíček, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá rekonstrukcí v přednádražním prostoru Brno – hlavní nádraží. Prostor je významným přestupním uzlem v Brně a také díky sousedícímu vlakovému nádraží se zde vyskytují velké intenzity chodců. Tito pěší se v řešeném prostoru nekoordinovaně pohybují (zejména v oblasti křižovatky). Cílem práce je zlepšení kvality mobility chodců v tomto prostoru, zajistit bezbariérové přístupy zejména na zastávky městské hromadné dopravy, které dnes zajištěny nejsou a dále zredukování statické a tranzitní dopravy, která do tohoto prostoru nepatří.
|
|
Vyloučení úrovňového železničního přejezdu na železniční trati č.300 s ulicí Kaštanovou v Brně
Budina, Martin ; Franek, Michal (oponent) ; Pavlíček, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce řeší vyloučení stávajícího úrovňového železničního přejezdu na železniční trati č. 300 s ulicí Kaštanovou v Brně. Vyloučení úrovňového křížení je řešeno silničním obchvatem, který je napojen na stávající dopravní infrastrukturu. Při návrhu bylo zohledněno plánované zdvoukolejnění této tratě, která se má v budoucnu stát součástí Severo - jižního kolejového diametru (SJKD). Na této železniční trati je nově navržena železniční zastávka Brněnské Ivanovice, která spolu s autobusovou MHD města Brna bude tvořit nový přestupní uzel. Součástí projektu jsou i nově navržené pěší trasy.
|
|
Přestavba křižovatky Merhautova – Okružní – Seifertova v Brně
Palán, Libor ; Šamánková, Zdeňka (oponent) ; Pavlíček, Jan (vedoucí práce)
Tématem této práce je způsob řešení prodloužení tramvajové trati v Brně Lesná. Úkolem bylo provést tramvajovou trať skrz křižovatku ulic Merhautova, Seifertova a Okružní včetně samotné rekonstrukce křižovatky. Práce se zabývá různými variantami řešení křižovatky. Dále je rozpracována nejvhodnější varianta. Součástí práce je i nastínění dalšího průběhu tramvajové trati i za křižovatkou a umístění tramvajových zastávek. Výsledkem této práce je vypracování situace včetně vzorových řezů, podélných profilů tramvajové trati. Součástí práce je odhad finančních nákladů pro vybudování této stavby.
|