Original title:
Marketing a paralympijské hry
Translated title:
Marketing and Paralympic games
Authors:
Čechová, Pavla ; Pešek, Ondřej (advisor) ; Procházková, Markéta (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se v teoretické části zabývá historií paralympijských her a problematikou marketingu neziskové organizace. V souvislosti s touto problematikou jsou nastíněny i základní informace ohledně sponzoringu a public relations. V praktické části se nachází stručný přehled marketingových kampaní z předchozích ročníků paralympijských her a následně návrhy do budoucna pro zlepšení a zkvalitnění komunikace jak s veřejností, tak s potenciálními i současnými sponzory Českého paralympijského výboru.This thesis deals with the history of Paralympic games and with the problems of marketing of non-profit organizations. In association with this, basic facts about sponsorship and public relations are also mentioned. Practical part consists of a brief report about marketing campaigns connected to previous Paralympic games and suggestions for the future how to make communication with public and with sponsors of the Czech paralympic committee better and more effective.
Keywords:
marketing campaign; marketing of non-profit organizations; Paralympic games; marketing neziskové organizace; paralympijské hry; reklamní kampaně
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/14006