Original title:
Design a marketing
Translated title:
Design and marketing
Authors:
Kalhotková, Petra ; Pešek, Ondřej (advisor) ; Černá, Jitka (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce v teoretické části stručně definuje samotný pojem design, zařazuje průmyslový a produktový design do systému marketingového mixu, rozhodovacího procesu zákazníka, poukazuje na vliv designu na image značky a připomíná možné konflikty s CSR. Teoretická část obsahuje i kapitolu věnovanou současné situaci designu v ČR. V praktické části jsou zpracovány odpovědi z dotazníků a rozhovoru se specialistkou Design pro export.The theoretical part briefly defines the concept of design, including the industrial and the product design of the marketing mix, the customer decision-making process, highlights the impact of design on the brand image and points the conflict with CSR. The theoretical part contains a chapter about the current situation of design in the Czech Republic. In the practical part are processed questionnaires and an interview with a specialist of Design pro export.
Keywords:
Brand design; Concept design; Design of marketing; Design v marketingu; Design značky; Pojem design
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/14005