Original title:
Multilevel jako jedna z forem podnikání
Translated title:
Multilevel marketing
Authors:
Nádvorník, Pavel ; Pešek, Ondřej (advisor) ; Zámečník, Petr (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Mým cílem je srovnání společností řízených formou multi level marketingu s klasickými společnostmi s plochou strukturou řízení. Budu tyto dva druhy řízení srovnávat pomocí SWOT analýzy, což je metoda, která zjišťuje a hodnotí čtyři oblasti. Silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby. Výsledek budu interpretovat ze tří úhlů pohledu. Pohled dopadu na trh, poradce a na klienta.My goal is to compare companies lead by multilevel marketing wit classic companies with flat structure. I will compare these companies using SWOT analysis, that is method that is finding out four segments. Strenghts and weaknesses, opportunities and threats. The result will be interpreted from three different points of view. Market, financial consultant and client.
Keywords:
financial; marketing; multilevel; finance; multilevel; poradenství
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/13907