Original title:
Využití e-learningových technologií ve výuce na školách středního stupně vzdělávání
Translated title:
Use of e-learning technologies in schools with secondary level of education
Authors:
Šejtka, Ondřej ; Šedivá, Zuzana (advisor) ; Žid, Norbert (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zabývá oblastí elektronického vzdělávání tzv. e-learningem a jeho zaměřením na školy středního stupně vzdělávání. Teoretická část práce definuje e-learning z různých úhlů pohledů, popisuje historický vývoj e-learningu, vhodné formy a prostředky e-learningové výuky pro střední školy. Představuje také několik konkrétních prostředků pro e-learningovou výuku na středních školách. Praktická část práce hodnotí stav využití e-learningových technologií při výuce na školách středního stupně vzdělání v ČR. Výzkum probíhal oslovením většího počtu středních škol dotazníkovou metodou a následné výsledky jsou graficky znázorněny v závěru práce.This study is dedicated to the section of electronic education so-called e-learning and its specialization in schools with secondary level of education. The theory part of this study defines e-learning from different angles, describing the historical development of e-learning and also introducing suitable forms or resources of e-learning education for secondary schools. The practical part of study is summarizing the use of e-learning technologies in secondary level of education in the Czech Republic. Research was organized through the number of secondary schools in form of survey, results of which are graphically shown in the conclusion of the study.
Keywords:
blended learning; e-learning; e-learning tools; education; Learning Management System; secondary school; blended learning; e-learning; Learning Management System; prostředky e-learningu; střední školy; vzdělávání
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/13840