Original title:
AUDIENCE DEVELOPMENT
Translated title:
AUDIENCE DEVELOPMENT
Authors:
Sochová, Tereza ; Lázňovský, Michal (advisor) ; Sedlák, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Akademie múzických umění v Praze. Divadelní fakulta AMU. Knihovna Abstract:
[cze][eng] Cílem magisterské práce je co nejbližší seznámení s problematikou a možnostmi využití marketingového postupu zvaného AUDIENCE DEVELOPMENT neboli rozvoj publika.
Práce je strukturovaná od obecně platných marketingových poznatků ke specifickým možnostem rozvoje publika. Zabývám se v ní jak teoretickými strategiemi rozvoje publika, tak konkrétními nástroji sloužícími k získávání nových zákazníků, stejně tak jako uspokojování a stimulaci zákazníků stávajících. Praktický návrh konceptu rozvoje publika uvádím na případové studii divadla DISK.
Konkrétním cílem této diplomové práce je, aby mohla sloužit jako pomocný materiál pro menší divadelní skupiny, či amatérská divadla, která by ráda vylepšila vlastní způsoby práce s publikem. Proto jsem se snažila práci psát co nejpřístupnější formou a většinu tvrzení dokládám příklady z praxe.The goal of this thesis is a thorough investigation of questions and potential of the marketing strategy called AUDIENCE DEVELOPMENT.
The structure of the thesis proceeds from the generally accepted marketing knowledge to the specific possibilities of audience development. It analyses theoretical strategies of audience development as well as concrete instruments used to acquire new customers and also to satisfy and stimulate current customers. A practical proposal of an audience development concept is demonstrated by DISK theater case study.
The concrete goal of this thesis is to serve as an auxiliary material for smaller theater groups or amateur theaters which would like to improve their own work with audience. Therefore, I tried to write the text in an intelligible form and accompany most claims by practical examples.
Institution: Academy of Performing Arts in Prague
(web)
Document availability information: Available to registered users in the Digital Repository of Academy of Performing Arts. Original record: http://hdl.handle.net/10318/7055