Název:
Stylové rozdíly mezi fr. a it. klavírní hudbou 17. - 18. století
Překlad názvu:
Differences in Style between French and Italian piano music of the 17th - 18th century
Autoři:
Martínková, Denisa ; Mrázková, Giedre (vedoucí práce) ; Spurný, Vojtěch (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta AMU. Knihovna
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce s názvem Stylové rozdíly mezi francouzskou a italskou klavírní hudbou 17. a 18. století se zabývá srovnáváním odlišné hudební praxe a odlišným způsobem zapisování a vůbec chápání hudby v Itálii a Franci. Zaměřuji se na předložení schopností a dovedností, které tehdejší interpreti a skladatelé museli ovládat, na významné stavitele a samotnou stavbu cembal té doby.
První kapitola stručně přibližuje hlavní stylové rysy italské hudby a skladatele italské klávesové tvorby. Druhá kapitola oproti tomu ukazuje stylové rysy francouzské hudby a klávesovou tvorbu 17. a 18. stol. ve Francii. Třetí kapitola zpracovává stavbu nástrojů - čím se lišily. Náplní čtvrté kapitoly je shrnutí zásadních rozdílů mezi francouzskou a italskou tvorbou. V závěrečné kapitole je uvedeno shrnutí všech předešlých kapitol.The bachelor thesis titled "Differences in Style between French and Italian Piano Music of the 17th and 18th centuries" deals with the comparison of the diverse music practice, notation and understanding of music in general in Italy and France. I focus on showing the capabilities and skills the artists and composers had to master, on prominent builders, and building of harpsichords of that time.
The first chapter sketches significant style features of Italian music and presents Italian composers of keyboard pieces. The second chapter, on the other hand, deals with style features of French music and French keyboard pieces of the 17th and 18th centuries. The third chapter is dedicated to the differences in instrument building. The fourth chapter provides an overview of major differences between French and Italian artwork. The last chapter summarizes the findings from the previous chapters.
Instituce: Akademie múzických umění v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné registrovaným uživatelům v digitálním repozitáři AMU. Původní záznam: http://hdl.handle.net/10318/6845