Název:
Motivácia a stimulácia zamestnancov
Překlad názvu:
Motivation and stimulation of employees
Autoři:
Zifčáková, Jana ; Dvořáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Aust, Martin (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2008
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Práca je zameraná na jednu z personálnych činností v podniku, konkrétne na oblasť motivácie a stimulácie zamestnancov, ktorá neodmysliteľne patrí k základným povinnostiam vedúcich pracovníkov spoločnosti. Obsahuje jak teoretický výklad danej oblasti, od základného vysvetlenia pojmov a teórií až po bližšie špecifikovanie možných stimulačných prostriedkov, tak popis priebehu výskumu, ktorý som vykonávala. Na tento základ plynule nadväzuje praktická časť uvedená krátkym predstavením skúmaného podniku a ktorej cieľom bolo zhodnotiť stav motivácie a stimulácie v konkrétnom podniku. Záverom práce je zhodnotenie stanovených hypotéz a navrhnuté odporúčania, ktoré majú všeobecnú platnosť a môžu byť aplikované i pre ďalšie podnikateľské subjekty.Práce je zaměřená na jednu z personálních činností v podniku, konkrétně na oblast motivace a stimulace zaměstnanců, která neodmyslitelně patří k základním povinnostem vedoucích pracovníků společnosti. Obsahuje jak teoretický výklad dané oblasti, od základního vysvětlení pojmů a teorií až po blíže specifikované možné stimulační prostředky, tak i popis průběhu výzkumné činnosti, kterou jsem vykonávala. Na tento základ plynule navazuje praktická část uvedená krátkým představením zkoumané společnosti, jejímž cílem bylo zhodnotit stanovené hypotézy a navrhnutá doporučení, které mají obecnou platnost a můžou být aplikované i pro další podnikatelské jednotky.This bachelor thesis deals with ways of motivation and stimulation of employees, which is one of the main human resources elements in business that every manager and CEO has to observe very closely. To start with, the thesis presents a theoretical outline of the subject that ranges from defining the basic HR terms and theories to a more detailed and specific listing of possible incentive methods. It also describes the progress of the research that was performed. This introduction is followed by the practical part which starts with a brief description of the company in which a research was executed in order to assess the level of motivation and stimulation in this particular company. In conclusion, an analysis of predicted results is presented together with recommended suggestions that are universally applicable in other business units.
Klíčová slova:
motivace; motivační koncepce; stimul a stimulace; stimulační prostředky; zdroje motivace; Maslow´s hierarchy of needs; motivation; motivational concepts; motivational theories; stimulation; two factor motivation hygiene theory
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/13712