Original title:
Strategická analýza
Translated title:
Strategic analysis
Authors:
Jonášová, Monika ; Krause, Josef (advisor) ; Tyll, Ladislav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této diplomové práce je provést strategickou analýzu farmářských trhů v České republice, důraz je kladen především na analýzu externí. Jádro práce tvoří dvě stěžejní části. První je teoreticko-metodologická část vykreslující základní pojmy, metody strategické analýzy a vymezení SWOT analýzy. Druhá, tedy praktická část, je věnována aplikaci metod externí analýzy na odvětví farmářských trhů, odhalení hrozeb a příležitostí v odvětví a návrh silných stránek, které by měl nově vstupující farmářský trh mít, respektive slabých stránek, kterých by se měl vyvarovat. Dále zmiňuje strategii proniknutí nového subjektu do tohoto odvětví a představuje strategii zahraničního farmářského trhu. V závěru se práce dotýká porovnání české a zahraniční strategie a prognózy dalšího vývoje farmářských trhů.The goal of this Master's thesis is to conduct a strategic analysis the farmers markets in Czech Republic, with the emphasis on external analysis. The core of the analysis is composed of two main parts. The first one is the theoretically-methodological part, which sets the basic terms, methods of the stratgic analysis and definition of the SWOT analysis. The second part is devoted to aplication of the external analysis methods to the farmers markets, revealing threats and opportunities and proposal of the strengths, which the new farmers market should have and also defining the weaknesses which should be avoided. It also mentions a strategy of penetrating this sector of the industry by a new subject and intrudoces the strategy for foreign farmers markets. The final part of this work is devoted to comparison of Czech and foreign strategies and prognosis of the development of the farmers markets.
Keywords:
external analysis; farmers markets; Strategic analysis; strategy; externí analýza; farmářské trhy; strategická analýza; strategie
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/30244