Original title:
Využití konceptu společenské odpovědnosti firem v interní komunikaci
Translated title:
Corporate social responsibility in internal communications
Authors:
Skřebský, Vít ; Machková, Hana (advisor) ; Štěrbová, Ludmila (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této práce je představení takového přístupu ke společenské odpovědnosti firem, který firmě přináší konkurenční výhodu. Hlavními charakteristikami tohoto přístupu jsou hloubka zakotvení CSR ve strategii firmy, úroveň interní komunikace CSR aktivit a zapojení zaměstnanců do těchto aktivit. Teoretická část této práce je proto zaměřená na představení CSR a interní komunikace a jejich současných trendů, jako jsou partnerství soukromého a veřejného sektoru a nevládních organizací při řešení společenských problémů, nebo využití příběhů jako nositelů sdělení v interní komunikaci. V této části práce je také zkoumán význam zapojení zaměstnanců a jeho pozitivní přínos pro konkurenceschopnost firmy. V praktické části jsou pak analyzovány a srovnávány přístupy k CSR, jejich interní komunikace a zapojení zaměstnanců u českých operátorů T-Mobile a Vodafone.The aim of this paper is to identify and present the way of corporate social responsibility, which brings about real competitive advantage to a company. It is characterised by how deeply embodied is CSR in the corporate strategy, how is CSR communicated within the company and how are its employees involved in CSR activities. The first part of this paper focuses at CSR and internal communications and also introduces some of the current trends, e.g. partnership of businesses, public sector and NGOs in solving social issues or the use of storytelling in internal communication. This part also presents the role of employee engagement as a key factor in achieving competitive advantage. The second part of this paper comprises of analysis and comparision of CSR strategies, internal communication of CSR and employee engagement in CSR in T-Mobile and Vodafone in the Czech Republic.
Keywords:
Corporate Social Responsibility; Employee Engagement; Internal Communications; T-Mobile; Vodafone; interní komunikace; společenská odpovědnost; T-Mobile; Vodafone; zapojení zaměstnanců
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/13445