Original title:
Spotřebitelské soutěže
Translated title:
Customer competition
Authors:
Lacinová, Eva ; Vávra, Oldřich (advisor) ; Zamazalová, Marcela (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této práce je zmapování situace kolem spotřebitelských soutěží. Pozornost je věnována nejprve marketingové komunikaci obecně a dále je pak pojednáno převážně o podpoře konečného spotřebitele konkrétně o spotřebitelské soutěži. Autorka se věnuje legislativnímu rámci, organizaci a problematickým oblastem spotřebitelských soutěží. V další části práce je provedeno dotazníkové šetření, jež má objasnit postoj skupiny dotazovaných ke spotřebitelským soutěžím.The objective of this thesis is mapping of the situation about customer competition. Attention is first employed on a marketing communication and then is entertained about sales promotion of a final consumer with specification - customer competition. Authoress devotes to legislative framework, organization, problematic areas of consumer competition. In the next part of this thesis is took over the interview, which has clear up the attitude of questionedes towards customer competition.
Keywords:
customer competition; forms of customer competition; organization of customer competition; sales promotion; formy spotřebitelské soutěže; organizace spotřebitelské soutěže; podpora prodeje; spotřebitelská soutěž
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/13426