Original title:
Komunikační strategie neziskových organizací
Translated title:
Communication strategy of the non-profit organizations
Authors:
Kluzová, Klára ; Kadeřábková, Jaroslava (advisor) ; Khendriche Trhlínová, Zuzana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Teoretická část obsahuje vymezení neziskového sektoru, stručnou historii v ČR, typy neziskových organizací a možnosti financování. Dále jsou zde pojmy z oblasti marketingu - nástroje marketingového mixu, zejména marketingová komunikace a její typy. V praktické části jsou pak analýzy komunikační strategie dvou Občanských sdružení, včetně silných a slabých stránek a doporučení.The theoretical part of thesis defines the non-profit sector, informs about it's history in the Czech Republic, characterizes types of the non-profit organizations and types of funding of NGO. It also defines marketing therms, especially marketing communication and it's types. The practical part analyzes communication strategy of two civil associations, it's strenghts and weaknesses and makes some recommendations.
Keywords:
Marketing; Marketing communication; Non-profit organization; Marketing; Marketingová komunikace; Nezisková organizace
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/13327