Název:
Analýza chování spotřebitele na trhu potravin
Autoři:
Turčínková, Jana Typ dokumentu: Disertační práce
Rok:
2008
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato disertační práce přináší výsledky analýzy změn chování spotřebitelů na trhu s potravinami v České republice. Zaměřuje se na identifikaci faktorů, které toto chování ovlivňují, a vyvozuje závěry využitelné pro subjekty působící na trhu potravin. Z výsledků je patrný pokles podílu výdajů za potraviny v rámci celkových spotřebních výdajů domácnostní, zároveň však i změny ve struktuře spotřebovávaných potravin a posun ke spotřebě potravin s vyšší přidanou hodnotou.The thesis provides results of analysis o changes in consumer behavior on the market with food in the Czech Republic. It focuses on identification of factor which influence the behavior, and suggests recommendations applicable for businesses operating on the market with food. The results show decreasing ratio of expenditures on food out of the total household expenditures, at the same time they present changes in the structure of consumed food product and shift to product with higher added value.
Klíčová slova:
marketing; spotřebitelské chování