Original title:
Obchodní úspěšnost eshopu a její hodnocení
Translated title:
Business success of eshops and its evaluation
Authors:
Hradcová, Monika ; Kališová, Libuše (advisor) ; Kraucher, Marek (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zaměřuje na obchodní úspěšnost internetových obchodů, konkrétně na kvalitativní faktory webových stránek jako jsou použitelnost, důvěryhodnost, přístupnost, konkurenceschopnost nabídky atd. a na vybrané metody komunikace (PPC, SEO, email marketing a další). Uvedeny jsou zde také možnosti analýzy a hodnocení těchto faktorů a řízení pomocí KPI. V praktické části byla na základě uživatelského testování, heuristické analýzy použitelnosti, analýzy návštěvnosti, SEO analýzy a dalších informací formulována konkrétní doporučení a návrhy na zlepšení obchodních výsledků eshopu www.ceskeskolky.cz.This diploma thesis is focused on business success of eshops concretely usability, credibility, accessability, competitive advantage and some types of promotion(PPC, SEO, email marketing). This work also describes way of evaluation of business results and KPI-driven management. In practical part of the work there is eshop www.ceskeskolky.cz analyzed. On the basis of some methods (SEO analysis, Usability testing, etc.) particular suggestions and recommendations are made to improve business results of this eshop.
Keywords:
Business success; Eshop; Internet; Usability; eshop; internetový obchod; obchodní úspěšnost; použitelnost
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/13288