Original title:
Politický marketing a prezidentské voľby v USA
Translated title:
Political marketing and presidential election in USA
Authors:
Vašková, Eva ; Boučková, Jana (advisor) ; Dušková, Dagmar (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Diplomová práca sa zaoberá témami politického marketingu. V úvode je stručný popis americkej spoločnosti cez demografické, rasové, sociálne a náboženské prvky. Ďalej sa zaoberá verejnou mienkou a politickou socializáciou jednotlivcov. Cez politickú ideológiu popisuje politické rozdelenie Ameriky na liberálov a konzervatívcov. Ďalšími témami sú stratégia v politike, plánovanie politickej kampane a marketingová komunikácia v politike. Druhá polovica diplomovej práce je venovaná analýze prezidentských volieb v USA v roku 2008. Začína popisom jednotlivých kandidátov, Baracka Obamu a Johna McCaina. Pokračuje predstavením kľúčových prvkov ich predvolebných kampaní. Samostatná kapitola sa venuje prezidentským debatám, ktoré sú veľmi populárne v americkej spoločnosti. Okrem hlavných predstaviteľov sa práca venuje i viceprezidentským kandidátom a manželkám prezidentských kandidátov. Záver práce je venovaný finančnej stránke prezidentských volieb a sponzorovaniu kandidátov.Diplomová práce se zaobírá tématy politického marketingu. V úvode je stručný popis americké společnosti pomocí demografických, rasových, sociálních a náboženských prvků. Dále se práce zaobírá veřejným míněním a politickou socializací jednotlivců. Přes politickou ideologii popisuje politické rozdělení Ameriky na liberály a konzervativce. Dalšími tématy jsou strategie v politice, plánování politické kampaně a marketingová komunikace v politice. Druhá polovina diplomové práce je věnovaná analýze prezidentských voleb v USA v roce 2008. Začíná popisem jednotlivých kandidátů, Baracka Obamy a Johna McCaina. Pokračuje představením klíčových prvků jejich předvolebních kampaní. Samostatná kapitola se věnuje prezidentským debatám, které jsou hodně populární v americké společnosti. Kromě hlavních představitelů se práce věnuje i viceprezidentským kandidátům a manželkám prezidentských kandidátů. Závěr práce je věnován finanční stránce prezidentských voleb a sponzorstvím kandidátů.The main topic of my diploma thesis is political marketing and presidential election in USA in 2008. Firstly, I described American society through its demographic, racial, social and religious aspects. Then I wrote about public opinion and political socializing of individuals, how they are created and learned through individuals' lives. Political ideology in USA is represented by two mainstream political trends: liberals and conservatives. Thesis then describes strategy in politics, planning of political campaigns and marketing communication in politics. Second part of my thesis describes presidential election in USA in 2008. Introduction is focused on two main candidates: Barack Obama and John McCain. Then it continues with main points and highlights of each presidential campaign. Special part is focused on presidential debates which are very popular in American society. Besides main candidates, thesis describes also vice president candidates and wives of presidential candidates. The final part of the thesis is focused on financial aspect of elections and funding in politics.
Keywords:
Barack Obama; John McCain; marketing communication in politics; political strategy; potitical ideology; presidential election in USA; public opinion; Barack Obama; John McCain; marketingová komunikace v politice; politická ideologie; prezidentské volby v USA; veřejné mínění; volební strategie
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/13171