Original title:
Brand launch módní značky zaměřené na ženy v ČR.
Translated title:
Brand launch of a feminine fashion brand in the Czech Republic
Authors:
Šuchmová, Pavla ; Postler, Milan (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce s názvem "Brand launch módní značky zaměřené na ženy v ČR" se zabývá analýzou trhu, která předchází uvedení značky na trh. Hlavním cílem práce bylo určit, zda-li je daná módní značka zajímavá pro české spotřebitelky a jestli je český trh zajímavý pro danou značku. Zkoumaná značka Friis & Company nabízí ultraženské doplňky dle posledních módních trendů a svým zákaznicím chce zprostředkovat "kousek luxusu pro každý den". Cílovou skupinou značky jsou mladé ženy ve věku od 15 do 35 let. Diplomová práce je rozdělena do dvou hlavních částí -- teoretické a praktické. Teoretická část diplomové práce charakterizuje mimo jiné také hlavní trendy a specifika módního průmyslu, specifika kupního rozhodování žen a vztah žen k módě. Praktická část práce představuje zkoumanou značku a poskytuje následující analýzy: PEST analýzu českého trhu, analýzu spotřebního chování mladých českých žen ve vztahu k módním doplňkům, analýzu módních značek na českém trhu a test konceptu dané značky u českých spotřebitelek. Praktická část diplomové práce vychází z velké části z vlastního dotazníkového šetření.This master thesis "Brand launch of a feminine fashion brand in the Czech Republic" provides a market analysis, which is antecedent to a brand launch. The main goal of this thesis was to answer, whether the particular fashion brand is interesting for Czech female consumers and whether the Czech market is interesting for the brand. The respective brand Friis & Company offers ultra-feminine and latest trends accessories and wants to provide their customers with "a bit of luxury for every day". The target group of the brand are young women in the age of 15 to 35. The master thesis is divided into two main parts -- a theoretical part and a practical part. The theoretical part discusses, among others, the main trends and specifics of the fashion business, specifics of women's purchase decision-making and the relation of women towards fashion. The practical part introduces the brand and provides the following analyses: PEST analysis of the Czech market, analysis of consumer behaviour of young Czech women in relation to fashion accessories, analysis of fashion brands present at the Czech market and a test of the brand's concept on Czech female consumers. A large part of the practical section of the master thesis is based on own survey.
Keywords:
brand; commercial communication; fashion; market analysis; marketing; women; analýza trhu; komerční komunikace; marketing; móda; značka; ženy
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/13150