Original title:
Zavádzanie vernostného programu vo vybranej firme
Translated title:
Implementation of loyalty program in chosen company
Authors:
Šenitková, Ivana ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Mottlová, Libuše (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Dôležitosť budovania dlhodobých vzťahov podniku so zákazníkom nadobúda v poslednom čase na význame. Obsahom práce je analyzovať prínos zavedenia jedného z marketingových nástrojov -- vernostného programu, ktorý sa v súčasnosti zavádza v množstve rôznych oblastí obchodu. Práca je zameraná jednak na teoretické východiská vernosti, spokojnosti a hodnoty zákazníka, ako aj jednotlivých prvkov vernostného programu. Práca sa ďalej venuje analýze maloobchodného trhu v oblasti širokosortimentných výrobkov v Čechách a na Slovensku, a využívanie rôznych typov programov na trhu. V poslednej časti je analyzované zavádzanie pilotného vernostného programu jedného z dominantných hráčov na našom i svetovom trhu. Cieľom práce je zhodnotiť využívanie vernostných programov, ich výhod a nevýhod a celkovej úspešnosti zo strany spoločnosti a zo strany zákazníka. Práca obsahuje návrhy a odporúčania pre tvorbu efektívneho vernostného programu, ako aj zhodnotenie vlastného marketingového prieskumu u zákazníkov danej spoločnosti.Důležitost budování dlouhodobých vztahů podniku se zákazníkem nabýva v poslední době na významu. Obsahem práce je analyzovat přínos zavedení jednoho z marketingových nástrojů -- věrnostního programu, který se v současnosti zavádí v mnoha různých oblastech obchodu. Práce je zaměrená jednak na teoretická východiska věrnosti, spokojenosti a hodnoty zákazníka, jako i jednotlivých prvků věrnostního programu. Práce se dále věnuje analýze maloobchodního trhu v oblasti širocesortimentního zboží v Čechách a na Slovensku, a využívání různych typů věrnostních programů. V poslední části je podrobně analyzováno zavádení konkrétního věrnostního programu jednoho z dominantních hráčů na našem i světovém trhu. Cílem práce je zhodnotit využívání těchto programů, jejich výhod a nevýhod, a celkové úspěšnosti ze strany společnosti i ze strany zákazníka. Práce obsahuje návrhy a doporučení pro tvorbu efektivního věrnostního programu, jako i vlastní marketingový průzkum u zákazníků dané společnosti.The importance of building longterm relationship with customers has raisen very quickly in companies last years. One of very strong marketing tool is loyalty programme, main topic of thesis, which is used in different parts of business all over the world and experience boom in Czech and Slovak republic these days. Thesis explains theoretical aspects of loyalty, satisfaction and value of customer, and all important components of loyalty programme. Thesis concerns also different types of programmes which are used in retail companies in Czech and Slovak republic. As an example thesis provides detail description of implementation of loyalty club of key player on both domestic and world retail market and his pilot program in Slovakia. Aim of the work is to evaluate the use of loyalty programmes in Czech and Slovak republic, their benefits, disadvantages and success from both side - company and customer. Thesis containts also suggestions and recommendations how to create efficient loyalty programme, as well as own marketing research on customers of analyzed company.
Keywords:
clubcards; loyalty; loyalty program; klubové karty; věrnost; věrnostní program
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/13143