Original title:
Analýza marketingové komunikace divize Abbott Diabetes Care, spol. Abbott Laboratories, s.r.o.
Translated title:
Marketing communication within Abbott Laboratories Ltd. division of Abbott Diabetes Care
Authors:
Iblová, Mirka ; Procházka, Jan (advisor) ; Holbová Melíšková, Iveta (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2009
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce pojednává o analýze marketingové komunikace divize Abbott Diabetes Care společnosti Abbott Laboratories s.r.o. podnikající na trhu farmaceutického průmyslu. Samotné analýze předchází teoretická část zaměřena na tradiční složky komunikačního mixu. V praktické části jsou následně aplikovány teoretické poznatky na vybraném příkladu společnosti. Na základě provedené analýzy jsou navržena doporučení s cílem optimalizace komunikačního mixu.This dissertation discusses the analysis of marketing communication within Abbott Laboratories Ltd. division of Abbott Diabetes Care, which carry business within the market of pharmaceutical industry. Prior to the analysis, the focus is on the theoretical part of the traditional components of the communication mix. In the practical part, the theoretical knowledge is then applied to the chosen example of the company. On the basis of performed analysis, recommendations are proposed in order to optimize the communication mix.
Keywords:
Advertising; Communications Mix; Direct Marketing; Marketing Communication; Personal Selling; Public Relations; Sales Promotion; Direct Marketing; Komunikační mix; Marketingová komunikace; Osobní prodej; Podpora prodeje; Public Relations; Reklama
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/13135