Original title:
Analýza nabídky cestovní kanceláře Melissa Travel
Translated title:
Offer analysis of the travel agency Melissa Travel
Authors:
Sedmíková, Jana ; Petrů, Zdenka (advisor) ; Straková, Ivana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce je věnována analýze nabídky cestovní kanceláře Melissa Travel. Vychází z teoretického pojetí, kdy jsou vymezeny základní pojmy. Je specifikováno pole působnosti cestovní kanceláře na trhu a výhody z činnosti v konkurenčním prostředí plynoucí. Následně jsou vymezeny předpoklady k fungování cestovní kanceláře z legislativního hlediska. V rovině všeobecné i konkrétní je definován a objasněn termín "nabídka". Praktická část práce je zaměřena na rozbor produktu, který cestovní kancelář Melissa Travel upravuje a nabízí zákazníkům. Jsou analyzovány základní i doplňkové služby a zároveň je pojednáno o ceně jakožto specifické součásti nabídky cestovní kanceláře. Vnější rozbor se věnuje distribučním a propagačním cestám, které cestovní kancelář používá. Provedená analýza slouží jako východisko ke stanovení profilu cestovní kanceláře Melissa Travel a k vymezení typu cílového zákazníka, na kterého svou činnost orientuje.Bachelor thesis pursues the offer analysis of the travel agency Melissa Travel. The opening part is based on theoretical conception, where all the basic terms are defined. There is specified the market area, where the power belongs to the travel agency. The advantages coming out of free market are highlighted. There are determined the elementary legislative conditions, that necessarily must be followed by travel agency. The term "offer" is defined and clarified both on the general and detailed level. Practical part is based on product analysis. The product is meant by services, that are prepared by the travel agency Melissa Travel and offered to it's clients. There are investigated basic services and it's complements as well as product price, that is seen as a specific part of the offer. Outer analysis is exploring the ways of distribution and propagation used by travel agency Melissa Travel. On the basis of accomplished analysis the profil of travel agency Melissa Travel is defined and the target type (the client, that travel agency orientates it's activity on) of it's customer is specified.
Keywords:
Offer of the travel agency; Sorts and forms of tourism; Travel agency; Typology of travellers; Cestovní kancelář; Druhy a formy cestovního ruchu; Nabídka cestovní kanceláře; Typologie turistů
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/13049