Název:
Produkt cestovního ruchu v turistickém informačním centru Jihlava
Překlad názvu:
Tourism product in tourism infocentre Jihlava
Autoři:
PŮŽOVÁ, Lucie Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2007
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Pro první fázi byla využita situační analýza. Jejím cílem bylo vymezit řešené území, region Vysočina a město Jihlava.V rámci situační analýzy je zařazena geografická charakteristika podmínek cestovního ruchu a životního prostředí, zpracování forem a druhů cestovního ruchu v této oblasti a vymezení subjektů cestovního ruchu, subjekty, které zajišťují dopravní, ubytovací a stravovací služby. Vypsání dopravních služeb města Jihlava a nabídky ubytování a stravování v Jihlavě. Dalším krokem je zařazení města Jihlavy podle významu cestovního ruchu. Jeho zařazení do daných kategorií. Poslední charakteristikou situační analýzy byly návštěvnické atraktivity z hlediska přírodního i společenského charakteru. Zdrojem informací byly knihy Památky Jihlava a okolí a Geografie obce Jihlava, dále informace z turistického informačního centra v Jihlavě a z webových stránek města Jihlavy. Pro hodnocení regionu je použita swot analýza, kde jsem zjistila silné a slabé stránky dané oblasti a příležitosti a hrozby pro danou oblast. V další fázi je zpracována charakteristika turistického informačního centra, kategorizace TIC podle Asociace turistických informačních center ČR a zařazení turistického informačního centra v Jihlavě. Formou osobního pohovoru bylo zjištěno náplň činnosti TIC, organizační struktura, forma a struktura nabídky, finanční portfolio a profil návštěvníka. Pomocí Bostonské matice bylo provedeno zhodnocení centra. Praktickou částí této práce je dotazníkové šetření. Jednalo se o terénní výzkum na Masarykově náměstí v Jihlavě. Dotazníky vyplnilo 92 respondentů, kteří odpovídali na otázky týkající se jejich spokojenosti se stávajícími produkty cestovního ruchu ve městě, spokojenost s turistickými informačním centrem a podobně. Odpovědi byly vyhodnoceny v programu Microsoft Excel pomocí kontingenčních tabulek Z výsledků vyhodnocení dotazníků se stanovily návrhy produktů cestovního ruchu pro vybrané segmenty. Na základě veškerých získaných informací, materiálů a výsledků výzkumu se zpracují nové produkty cestovního ruchu pro turistické informační centrum v Jihlavě. Můj návrh je cyklomapa, protože tento produkt často turisté v turistickém informačním centru poptávají a návrh nové cyklotrasy na Jihlavsku. The scope of my work was to analyze the current tourist trade products in the tourist information centre and to carry out a research of demand and supply of the products of the tourist information centre. It was necessary to elaborate a situation analysis and an analysis of the tourist informational centre. In the situation analysis, it was important to elicit the position of the Vysočina Region and the city of Jihlava in the tourist trade, the visitor attractions and others. Another analysis was the Boston Matrix that demonstrates the product growth rate and the demand after the tourist information centre products. From the Boston Matrix, the importance of particular products and their current market situation was detected. For a wider obtaining of information about the tourist information centre, the SWOT Analysis was elaborated. From the SWOT Analysis, there result the inner (strong and weak points) and outer factors (opportunities and jeopardies) that influence the information centre. From the marketing research that was realized in the form of a questionnaire inquiry and was aimed at obtaining the information about tourists{\crq} satisfaction with the tourist information centre and with Jihlava, I learned that the most sought-after services of the tourist information centre was the sale of admission tickets and information about the town and its sights. The main aim of this dissertation was a proposition of some new types of products the visitors of Jihlava call for, which resulted from all the carried out analyses. The most importat part of the work was the questionnaire inquiry. The new products I proposed are a cycle track through the surroundings of Jihlava and a cyclemap.
Klíčová slova:
bostonská matice; cestovní ruch; formy a druhy cestovního ruchu; produkt cestovního ruchu; swot analýza; boston matrix; forms and sorts of tourism; product of tourism; swot analyse; tourism Citace: PŮŽOVÁ, Lucie. Produkt cestovního ruchu v turistickém informačním centru Jihlava. Tábor, 2007. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Ekonomická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/7874