Název:
Využití arteterapeutické metodiky v dětském cetru Arpida
Překlad názvu:
The use of the therapical methods in the childrens center Arpida
Autoři:
STRASSOVÁ, Kristýna Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2007
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Využití arteterapeutické metodiky v dětském centru Arpida Dětské centrum Arpida v Českých Budějovicích poskytuje komplexní péči dětem a mládeži s kombinovaným postižením v duchu tzv. ucelené rehabilitace. Poskytuje péči v oblasti sociální, výchovně vzdělávací a zdravotní. Je zajištěna odborná činnost detekční, diagnostická, terapeutická, rehabilitační, edukační, zájmová, realitní, poradenská, metodická, posudková i preventivní. Má práce je zaměřena na výtvarný projev dětí s kombinovaným postižením. Práce s hlínou, výtvarnými materiály s využitím různých technik. Cílem je verblizace problémů dětí skrze animaci, následná práce s výtvarným artefaktem. Snažím se o uvolnění, koncentraci, rozvoj imaginace, jistou restrukturalizaci osobnosti. Ucelený obraz sebe samých. Vycházím ze zkušenosti při vedení výtvarných kroužků. Pracuji se dvěma skupinami. Děti jsou věkově rozdílné /7 -16 let/, liší se i typem postižení. V této práci se konkrétně zaměřím na 2 děti. K. /16 let/ 2 sourozenci, v rodině je dalších 5 dětí v pěstounské péči. Má epilepsii, střední mentální retardaci, dyslalii. Vojta /11 let/ porucha pozornosti, koncentrace typu LMD,dyslalie, hyperkinetický syndrom. Dětská mozková obrna. Výtvarného posunu budu dosahovat formou metodických prostředků zvolených podle typu vady. The usage of arteterapeutic metodics in child centre Aripa in Ceske budejovice Child centre Arpida in Ceske Budejovice provides complex care for children and youth with body and combined disability in spirit of so called comprehensive rehabilitation. Provides care on field of social affairs, education and health. There is a detection, diagnostic, therapeutic, rehabilitation, educational, special interest, respective, consultant, methodical, assessment and prevent care secured. My work is focused on creative expression of children with combined disability. Work with clay and various creative materials by the use of various techniques. The target is a verbalisation of children problems through the animation, the work that follows is a result artefact. I am trying to freed/set free, concentration, imagination development, kind of personality restructuring. Kind of a comprehensive self view. I am starting from my experiences from leading of creative bees. I am working with two groups. The children are different in their age (7-16yrs), differs in type of disability. In this work I am going concretely to be focused on 2 children. Káťa (16yrs) 2 siblings, there are 5more children in foster care in the family. She has the epilepsy, middle mental retardation, dyslalia. Vojta (11yrs) concentration disorder, concentration of LMD type, dyslalia, hyper-kinetic syndrome. Children cerebral palsy. The creative move I am going to achieve with the form of methodical instruments selected according to the type of defect. Citace: STRASSOVÁ, Kristýna. Využití arteterapeutické metodiky v dětském cetru Arpida. České Budějovice, 2007. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/490