Název:
Mají letákové akce vliv na poptávku po potravinářském zboží?
Překlad názvu:
Do price promotions influence the demand for food products?
Autoři:
Koudelka, Tomáš ; Mičúch, Marek (vedoucí práce) ; Koubek, Ivo (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této práce je zjistit, jaký mají letákové akce vliv na prodejnost potravinářského zboží. V teoretické části jsou popisovány motivy, které vedou obchody k výběru konkrétního výrobku do promoční akce. V empirické části jsou poté na reálných prodejních datech pomocí metody nejmenších čtverců odhadnuty parametry, které ovlivňují odebrané množství zboží v období akce. Odhad je ještě zpřesněn pomocí heteroskedasticity corrected modelu. Na výsledcích modelu pozorujeme racionální chování odběratelů, kteří nakupují zboží převážně v obdobích akcí, za lepší ceny.The aim of this thesis is to determine the influence of leaflet actions on the marketability of food products. In theoretical part I describe the motives which lead shops in the process of choosing the particular product promoted in the leaflet action. In the empirical part parameters influencing the purchased quantity of goods in the action period are estimated by the ordinary least square method based on real sales data. This estimate is further precised by the heteroskedasticity corrected model. The final results show the rational behaviour of customers purchasing the products mainly during the leaflet actions for better prices.
Klíčová slova:
letákové akce; metoda nejmenších čtverců; potravinářské zboží; food products; Ordinary least square method; price promotion
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/30152