Original title:
Moderní nástroje marketingové komunikace
Translated title:
Modern tools in marketing communication
Authors:
Králíková, Jitka ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Ve své diplomové práci jsem se z teoretického i praktického hlediska zaměřila na moderní nástroje marketingové komunikace jako je buzz marketing, guerilla marketing a další. Stěžejní část jsem pak věnovala fenoménu posledních let v České republice - a sice slevovým webům. Nejen je, ale i podnikatele a jejich zákazníky tohoto specifického trhu jsem pak podrobila dotazníkovému šetření, na jehož základě jsem vyvodila shrnující závěry.In my final thesis I focused on modern tools in marketing communication such as buzz marketing, guerilla marketing and so on from theoretical and practical point of view. The main part was about a phenomenon, which appears in the Czech Republic in the past few years -- english called twangoo. Not only between them, but also entrepreneurs and customer on this specific market, I was doing a questionnaire research, which helped me draw final conclusions.
Keywords:
Groupon; marketing communication; modern trends; Slevomat; twangoo; Groupon; marketingová komunikace; moderní trendy; Slevomat; slevoweb
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/30141