Original title:
Možnosti využití sociálních sítí pro podporu podnikání
Translated title:
Possibilities of using social networks for business support
Authors:
Fendeková, Aneta ; Molnár, Zdeněk (advisor) ; Medřický, Petr (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce s názvem "Možnosti využití sociálních sítí pro podporu podnikání" je zaměřena na sociální sítě a klade si za cíl zobecnit oblast sociálních sítí a seznámit čtenáře s jejich využitím v podnikání. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá představením jednotlivých sociálních sítí a jejich vznikem, vývojem a popisem. Zároveň přináší praktické informace o možnostech využití sociálních sítí v českém marketingu. Práce je doplněna o situační a konkurenční analýzu firmy OKsystem s.r.o. Přínosem této práce je praktická část, kde je navrženo opatření pro zlepšení efektivnosti sociálních sítí v konkrétním podniku. Po přečtení této bakalářské práce by čtenář měl být schopen rozeznat výhody jednotlivých typů sociálních sítí, jejich přínos a získat ucelenou představu o problematice komerčního využití sociálních sítí.This bachelor thesis entitled: "Possibilities of using social networks for business support" is focused on social networks and aims to generalize the area of social networks and acquaint the reader with their use in business. This thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part deals with the origin, development and characterization of social networks. It also provides practical information on how to use social networks in the Czech marketing. The thesis is supplemented by situational and competitive analysis of the company OKsystem Ltd. The benefit of this work is the practical part, where is proposed measure to improve the effectiveness of social networks in a particular company. After reading this work the reader should be able to recognize the benefits of different types of social networks, their contribution and obtain complete understanding of the issue of commercialization of social networks.
Keywords:
communication; Facebook; information; Internet; marketing; social network; Twitter; Facebook; informace; Internet; komunikace; marketing; sociální síť; Twitter
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/29457