Hlavní stránka > Vysokoškolské kvalifikační práce > Diplomové práce > Identifying Specific Pronunciation Errors Produced by Czech Learners of English as a Foreign Language\nl\nl Diagnostika specifických chyb českých studentů angličtiny ve výslovnosti
Název:
Identifying Specific Pronunciation Errors Produced by Czech Learners of English as a Foreign Language\nl\nl Diagnostika specifických chyb českých studentů angličtiny ve výslovnosti
Autoři:
KOVÁŘOVÁ, Eva Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] This diploma thesis concentrates on typical pronunciation errors faced by intermediate Czech learners of English, specifically on word stress and reduction of unstressed syllables (weak forms). In order to analyse these aspects, a project was designed based on recording a sample of 33 first-year English language students at the Pedagogicka fakulta in Ceske Budejovice, and a survey was conducted on the learners? attitudes and experiences in pronunciation learning. Two types of speech were recorded (reading an unseen text and spontaneous oral expression) and subsequently analysed. As the Czech language has a different system of word stress and the reduced forms do not exist, it was presumed that interference will be detected from the mother tongue in the field of word stress and there will be prevalence of the strong forms of grammatical words.Tato diplomová práce se zabývá typickými chybami středně pokročilých českých studentů/studentek angličtiny, konkrétně slovním přízvukem a redukcí nepřízvučných slabik. Jako hlavní nástroj výzkumu byl autorkou práce navržen postup založený na nahrávání ústního projevu 33 studentek/studentů prvního ročníku oboru Anglický jazyk na Pedagogické fakultě v Českých Budějovicích a rovněž také dotazník, jehož úkolem bylo zjistit zkušenosti studujících a jejich postoj k výuce výslovnosti. Byly nahrávány dva typy ústního projevu: čtení neznámého textu a spontánní projev (konverzace). Jelikož český jazyk se od anglického liší v systému slovního přízvuku a nepřízvučné slabiky se v češtině neredukují, předpokládalo se, že bude identifikována interference z mateřského jazyka v oblasti slovního přízvuku a dále, že zkoumaný vzorek studentů bude upřednostňovat plné formy slabik před redukovanými.
Klíčová slova:
interference; redukované slabiky; slovní přízvuk; typické chyby českých studentů; výslovnost angličtiny Citace: KOVÁŘOVÁ, Eva. Identifying Specific Pronunciation Errors Produced by Czech Learners of English as a Foreign Language\nl\nl Diagnostika specifických chyb českých studentů angličtiny ve výslovnosti. České Budějovice, 2010. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/14271