Original title:
Ověření adaptačního programu pro předškoláky
Translated title:
The social adaptation program for pre-schoolers
Authors:
KUBOVSKÁ, Monika Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Cílem mé práce je popsání všech aspektů, které mají pozitivní či negativní vliv na psychiku dítěte v situacích, které jsou pro něho nové, neznámé a stresující. V závislosti na analýze těchto vlivů se snažím v práci vytvořit vzorový, nikoliv však nutně pevný, vzor adaptačního programu, který by dokázal řešit případné sociální patologické projevy ve třídě na úrovni primární či sekundární prevence. The aim of my work is to describe all aspects that influence, positively or negatively, the mind of a child in situations that are new, own, or stressful. Based on the analysis of these aspects, I{\crq}m aspiring to create a prototypic, but not fixed model of an adaption supporting program for solving or addressing potential social pathological behavior in the classroom, at the level of primary or secondary prevention.
Keywords:
adaptation; preschool age; prosocial perception; self-confidence; adaptace; prosociální vnímání; předškolní věk; sebedůvěra Citation: KUBOVSKÁ, Monika. Ověření adaptačního programu pro předškoláky . České Budějovice, 2010. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/15718