Original title:
Pohled na učitelské role prostřednictvím tematických koláží
Translated title:
The view of the teachers' roles via the thematic collages
Authors:
KRNINSKÝ, Luboš Document type: Bachelor's theses
Year:
2012
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Práce se věnuje motivaci a emocím v souvislosti s profesí učitele. Teoretická část přináší poznatky o různých přístupech k motivaci a emocím a o souvislostech této problematiky s učitelským povoláním. Ve vztahu k tematice emocí prožívaných vyučujícími je pojednáno též o zátěži a stresu v profesi učitele. Praktická část práce zkoumá výše uvedené u osmi vyučujících základní školy pomocí polostrukturovaného rozhovoru a tematických koláží, které se věnují profesní roli učitele.The work deals with motivation and emotions in connection with the teacher profession. The theoretical part provides knowledge of different approaches to motivation and emotions, and about the connection of this issue with the teacher profession. In relation to the teacher emotions there are also discussed the burden and stress in their profession. The practical part of the paper examines the above mentioned at eight elementary and lower secondary school teachers by using semi-structured interview and thematic collages, dedicated to the professional role of teachers.
Keywords:
emotions; Motivation; teacher; teacher stress; teacher?s role; thematic collages.; emoce; Motivace; role učitele; tematické koláže.; učitel; učitelský stres Citation: KRNINSKÝ, Luboš. Pohled na učitelské role prostřednictvím tematických koláží. České Budějovice, 2012. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/15612