Original title:
Marketing finančných služieb
Translated title:
Marketing of financial services
Authors:
Žarnaiová, Martina ; Křížek, Tomáš (advisor) ; Vacek, Vladislav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Cieľom tejto diplomovej práce je analyzovať súčasnú situáciu na českom bankovom trhu z hľadiska investovania do marketingovej komunikácie. Efektívnosť investovania do marketingovej komunikácie je sledovaná z hľadiska povedomia skúmaných bánk, konkrétne recognition, recall a Top Of Mind. Táto práca pozostáva z troch častí. Prvá časť poskytuje teoretický základ a podklady k uskutočneniu analýzy. Zahrňuje ciele komunikácie na bankovom trhu a spôsoby merania týchto cieľov. Druhá časť, analytická, sa zameriava na konkrétny problém a na konkrétne banky, ktoré sú predmetom analýzy. V tejto časti sú vyslovené hypotézy, ktoré sa budem snažiť dokázať a v prípade opačných výsledkov, zdôvodniť prečo moje hypotézy boli chybné. Tretia časť sa zameriava na vyslovenie záverov z analýzy a na poskytnutie informácií vhodných pre investičné rozhodovanie v nasledujúcich obdobiach.Cílem této diplomové práce je analyzovat současnou situaci na českém bankovním trhu z hlediska investování do marketingové komunikace. Efektivnost investování do marketingové komunikace je sledována z hlediska povědomí zkoumaných bank, konkrétně recognition, recall a Top Of Mind. Tato práce se skládá ze tří částí. První část poskytuje teoretický základ a podklady k uskutečnění analýzy. Zahrnuje cíle komunikace na bankovním trhu a způsoby měření těchto cílů. Druhá část, analytická, se zaměřuje na konkrétní problém a na konkrétní banky, které jsou předmětem analýzy. V této části jsou vyslovené hypotézy, které se budu snažit dokázat a v případě opačných výsledků, zdůvodnit proč moje hypotézy byly chybné. Třetí část se zaměřuje na vyslovení závěrů z analýzy a na poskytnutí informací vhodných pro investiční rozhodování v následujících obdobích.The objective of this master thesis is to analyze the contemporary situation on the Czech banking market in terms of investments into marketing communications. The efficiency of investments into marketing communications is analyzed in terms of awareness of banks surveyed, namely recognition, recall and Top Of Mind. This master thesis consists of three parts. The first part provides theoretical background and the base of the analysis. This part includes the objectives of communication on the banking market and the ways how to measure these objectives. The second part, the analytical part, is focused on the main objective and particular banks which are subjects of the analysis. In this part, hypotheses are defined. I will try to prove these hypotheses afterwards. In case of opposite results I will try to find out why my hypotheses were incorrect. The third part is focused on the conclusions of the analysis and to provide information for investment decisions in following periods.
Keywords:
awareness; bank; effectiveness; financial services; recall; recognition; banka; efektivnost; finanční služby; podpořena znalost značky; povědomí; spontánní znalost značky
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/29983