Original title:
Marketingová stratégia firiem Streetmarket
Translated title:
Streetmarket marketing strategy
Authors:
Kováč, Róbert ; Stříteský, Václav (advisor) ; Butkovská, Iveta (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Diplomová práca skúma konkrétne možnosti implementácie marketingovej stratégie spoločností a značky Streetmarket. Pre zabezpečenie a realizáciu cieľov sú v práci zhrnuté základné poznatky z teórie marketingu a marketingovej stratégie. Na základné informácie naväzujú prostriedky situačnej analýzy a nástrojov marketingovej stratégie. Práca pokračuje popisom nástrojov internetového marketingu, jeho špecifikami a konkrétnymi podobami. Praktická časť diplomovej práce je venovaná marketingovej stratégii spoločností Streetmarket a značke Streetmarket, s dôrazom na internetový marketing. Na základe analýzy marketingových aktivít je v práci navrhutá stratégia spoločností a značky na nasledujúce obdobie. Záver práce vytyčuje prvoradé princípy marketingovej stratégie v súlade s teoretickými základmi a vykonanou analýzou.Diplomová práce se zabývá možností implementace marketingové strategie společností a značky Streetmarket. Pro zabezpečení a realizaci cílů jsou v práci obsaženy základní poznatky z teorie marketingu a marketingové strategie. Na základní informace navazují prostředky situační analýzy a nástroje marketingové strategie. Práce pokračuje popisem nástrojů internetového marketingu, jeho specifikacemi a konkrétními podobami. Praktická část diplomové práce je věnována marketingové strategii společností Streetmarket a značce Streetmarket, s důrazem na internetový marketing. Na základě analýzy marketingových aktivit, je v práci navržena strategie společností a značky na následující období. Závěr práce vytyčuje prvořadé principy marketingové strategie v souladě s teoretickými poznatky a provedenou analýzou.This thesis explores the possibilities of marketing strategy implementation for Streetmarket companies and it's brand. To support the objectives, based findings from theory of marketing and marketing strategy are included. Findings from positional analysis and other instruments of marketing strategy are also mentioned. Thesis continues by description of instruments of internet marketing and its specifics. Practical part includes marketing strategy of Streetmarket companies and brand of Streetmarket with accent on internet marketing. On the base of analysis of recent marketing activities the suggested global marketing strategy of companies and brand of Streetmarket for the future period is described. Last part of the thesis dedicates principles of marketing strategy rising from theoretical parts and the analysis done.
Keywords:
internet marketing; marketing; marketing analysis; marketing strategy; internetový marketing; marketing; marketingová situační analýza; marketingová strategie
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/29797