Název:
Evropský veřejný ochránce práv
Překlad názvu:
The European Ombudsman
Autoři:
Warchalová, Kamila ; Grmelová, Nicole (vedoucí práce) ; Chvátalová, Iva (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng][slo] Cílem bakalářské práce je přiblížit funkci Evropského veřejného ochránce práv popsáním historie vzniku tohoto úřadu a právních základů, vymezujících jeho pravomoci. Dalším bodem je přiblížení jeho vztahu k občanovi Evropské unie a k různým institucím na evropské úrovni. Taktéž se zaměřuje jak na mechanizmus šetření Evropského ombudsmana, tak na vymezení oblastí, kterých se týká a na bližší popis jeho zahájení, průběhu a podmínek nutných pro úspěšné uzavření případu. V závěru práce popisuji jedno konkrétní šetření z vlastní iniciativy Evropského ombudsmana v roce 2011, jako ukázku práce a výsledků této instituce. V práci jsou použité hlavně anglické primární a sekundární zdroje. Základ tvoří smlouvy Evropské unie, výroční správy Evropského veřejného ochránce práv, jeho publikace, různé články na dané téma a jiné internetové zdroje.The aim of this thesis is to introduce the role of the European ombudsman by describing the history of this office and the legal bases defining its competences. It also defines his relationship towards the European citizens and towards the various institutions at the European level. This thesis is focused on the description of the mechanisms of inquiries of the European ombudsman and on the characterization of various fields of these inquiries and also on more detailed description of the initiation, progress and conditions necessary for the successful conclusion of the case. Finally, this thesis deals with a specific own-initiative inquiry closed in 2011 as a demonstration of the work and achievements of this institution. Mainly English primary and secondary sources are used in this thesis. The sources basically consist of the Treaties on the European Union, the European Ombudsman's annual report, his publications, various articles on this subject or other Internet sources.Cieľom bakalárskej práce je priblížiť funkciu Európskeho ombudsmana popísaním histórie vzniku tohto úradu a právnych základov, vymedzujúcich jeho právomoci. Ďalším bodom je priblíženie jeho vzťahu k občanovi Európskej únie a k rôznym inštitúciám na európskej úrovni. Taktiež sa zameriava ako na mechanizmus vyšetrovania Európskeho ombudsmana, tak na vymedzenie oblastí, ktorých sa dotýka a na bližší popis jeho zahájenia, priebehu a podmienok nutných pre úspešné uzavretie prípadu. V závere práce popisujem jedno konkrétne vyšetrovanie z vlastného podnetu Európskeho ombudsmana v roku 2011, ako ukážku práce a výsledkov tejto inštitúcie. V práci sú použité hlavne anglické primárne a sekundárne zdroje. Základ tvoria zmluvy Európskej únie, výročné správy Európskeho ombudsmana, jeho publikácie, rôzne články na danú tému či iné internetové zdroje.
Klíčová slova:
dobrá správa; Evropská unie; evropské instituce; evropské orgány; Evropský veřejný ochránce práv; nesprávný úřední postup; stížnost; výroční zpráva Evropského veřejného ochránce práv; šetření; šetření z vlastní iniciativy; annual report; complaint; european institutions; European Ombudsman; European Union; inquiry; maladministration; own-initiative inquiry
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/29531