Original title:
Srovnání sociálních sítí: facebook.com a plus.google.com
Translated title:
Comparison of social networks: Facebook and Google Plus
Authors:
Suchý, Miroslav ; Žamberský, Martin (advisor) ; Bruckner, Tomáš (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce poskytuje ucelené informace o sociálních sítích a zaměřuje se na dvě největší sociální sítě současnosti: Facebook a Google+. Hlavní náplní práce je porovnání těchto dvou sociálních sítí, které je provedeno na základě zkoumání sítí z různých úhlů pohledu. Dalším úkolem je nalezení vhodných ukazatelů pro měření kvality a porovnávání sociálních sítí všeobecně. V praktické části je vytvořena reklamní kampaň na každé z porovnávaných sítí a poté vyhodnocena její úspěšnost. Na základě výsledků dosažených v celé práci je nakonec provedeno srovnání vhodnosti obou sítí pro různé subjekty působící na sociálních sítích.This work provides coherent information about social networks and focuses on the two largest social networks in the present: Facebook and Google+. The main content of this work is comparison of these two social networks, which is made on the basis of networks exploration from different perspectives. Another task is to find suitable indicators for measuring and comparing the quality of social networks in general. In the practical part is described advertising campaign created for each of the networks being compared, and then evaluated its success. On the conclusions achieved in the whole work is finally compared the suitability of both networks for the various actors involved in social networks.
Keywords:
Comparison; Facebook; Google+; Indicators; Propagation; Social networks; Facebook; Google+; Porovnání; Propagace; Sociální sítě; Ukazatele
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/29392