Original title:
Koncepcia spoločenskej zodpovednosti v spoločnosti Vodafone Czech Republic a.s.
Translated title:
Social responsibility of the company Vodafone Czech Republic a.s.
Authors:
Berdisová, Silvia ; Džbánková, Zuzana (advisor) ; Soukupová, Jana (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Táto bakalárska práca definuje základné charakteristiky pojmu Corporate Social Responsibility, ktorý je voľne preložený ako spoločenská zodpovednosť. V teoretickej časti sa zaoberá oblasťami a prínosmi, ako aj hlavnými aktérmi. Ďalej popisuje metódy merania spoločenskej zodpovednosti a v posledných odsekoch teoretickej časti popisuje jednotlivé kroky, ktoré sú nevyhnutné pri implementácii konceptu CSR do stratégie podniku. Okrajovo je taktiež spomenutý aj historický vývoj konceptu CSR. Praktická časť je venovaná spoločnosti Vodafone Czech Republic a.s. a jej konkrétnym činnostiam v oblasti spoločenskej zodpovednosti. Zároveň obsahuje aj prípadovú štúdiu, ktorej hlavným predmetom je dobrovoľná výpomoc neziskovej organizácii. Okrajovo je popísaná aj situácia v Českej republike, ako podnikateľský sektor vníma koncept CSR.Táto bakalářská práce definuje základní charakteristiky pojmu Corporate Social Responsibility, který je volně přeložen jako společenská odpovědnost. V teoretické části se zabývá oblastí a přínosy, jakož i hlavními aktéry. Dále popisuje metody měření společenské odpovědnosti firem a v posledních několika odstavcích teoretické části popisuje jednotliví kroky, které jsou nezbytné k realizaci konceptu CSR do strategie podniku. Okrajově je také zmíněn historický vývoj pojmu CSR. Praktická část je věnovaná společnosti Vodafone Czech Republic a.s. a jeho konkrétními aktivitami v oblasti sociální odpovědnosti. Obsahuje také případové studie, jejichž hlavním předmětem je dobrovolná pomoc neziskové organizace. Rovněž okrajově je popsaná situace v České republice, jak podnikatelský sektor vnímá koncept CSR.This thesis defines the basic characteristics of the concept of Corporate Social Responsibility, which is loosely translated as social responsibility. The theoretical part deals with the area and the benefits as the main actors. It further describes methods of measuring corporate social responsibility and last paragraphs of the theory describes the steps necessary to implement the concept of CSR into business strategy. Occasionally it also mentioned the historical development of CSR. The practical part is devoted to the Vodafone Czech Republic a. s. and its specific activity in the area of social responsibility. It also includes case studies that the main object is to assist the voluntary non-profit organization. Marginally described the situation in the Czech Republic, as the business sector sees CSR concept.
Keywords:
CSR (corporate social responsibility); dotation; mobile operator Vodafone Czech Republic a.s.; social responsibility; voluntariness; dobrovolnictví; mobilní operátor Vodafone Czech Republic a.s.; nadace; pojem CSR (corporate social responsibility); společenská odpovědnost
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/29388