Original title:
Vplyv informačných technológií na účastníka cestovného ruchu
Translated title:
The impact of information technologies on tourist behaviour
Authors:
Porkertová, Adela ; Vaško, Martin (advisor) ; Duľa, Vladimír (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Diplomová práca je zameraná na vývoj a použitie informačných a komunikačných technológií a ich dopad na účastníka v cestovnom ruchu. Teoretická časť sa venuje vymedzeniu cestovného ruchu obecne, uvádza jeho subjekty, ktoré sa na ňom zúčastňujú, približuje účastníka cestovného ruchu z pohľadu spotrebiteľa, opisuje vývoj technológií dotýkajúcich sa priamo či nepriamo daného odvetvia. Spoločne s trendami moderných technológií ich uvádza do kontextu s účastníkom a jeho správaním. Cieľom praktickej časti, spojenej s kvantitatívnym výskumom formou dotazníka, bolo poukázať, použitím konkrétnej technológie, Internetu a jeho služieb, na jeho výrazný vplyv na spotrebné správanie účastníka v cestovnom ruchu. Jeho výsledky priniesli pohľad na súčasné trendy správania účastníka cestovného ruchu používaním danej technlógie.Diplomová práce je zaměřena na vývoj a užití informačních a komunikačních technologií a jejich konečný dopad na účastníka v cestovním ruchu. Teoretická část se věnuje obecnému vymezení cestovního ruchu, uvádí jeho subjekty, které se na něm účastní, přibližuje účastníka cestovního ruchu z pohledu spotřebitele, popisuje vývoj technologií dotýkajících se přímo nebo nepřímo daného odvětví. Společně s trendama moderních technologií je uvádí do kontextu spotřebního chování. Cílem praktické části, spojené s kvantitativním výskumem formou dotazníku, bylo poukázat, použitím konkrétní technologie, Internetu a jeho služeb, na jeho výrazný vliv na spotřební chování účastníka cestovního ruchu. Jeho výsledky přinesli pohled na současné trendy chování účastníka cestovního ruchu aplikací vybrané technologie.The thesis focuses on development and use of information and communication technologies and their final impact on tourist behaviour in the sector of tourism. First part is dedicated to the theory od tourism in general, it states the main participants, it defines more specifically tourist behaviour from the point of view of consumer, it describes the development of modern technologies that directly or indirectly influence the sector of tourism industry. The target of the practical part of the thesis, using the quantitative research, is to point out on the influence that brings the concrete technology as Internet and its services to his users and in the same time consumers in tourism.
Keywords:
consumer behaviour; information and communication technologies; Internet; quantitative research; tourism; tourist; cestovní ruch; informační a komunikační technologie; Internet; kvantitativní výskum; spotřební chovaní; účastník cestovního ruchu
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/29356