Original title:
Aplikace marketingu na kadeřnické studio
Translated title:
Use marketing methods to hairdressing studio
Authors:
Zyková, Lucie ; Procházková, Markéta (advisor) ; Jenčová, Lucie (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá aplikací marketingu na kadeřnický salon, konkrétně na kadeřnické studio Black & White. Práce je rozdělena do dvou částí. První část popisuje teoretické pojmy jako jsou marketing, marketing služeb nebo marketingový mix služeb. Druhá, praktická část, se věnuje vzniku a současné činnosti studia Black & White. Obsahem druhé části jsou i strategické cíle zkoumaného podniku. Dále jsem na kadeřnické služby aplikovala jednotlivé nástroje marketingového mixu. Také jsem provedla rozbor konkurenčního prostředí. Na základě informací zjištěných z marketingového výzkumu, jsem navrhla vlastní koncepci dalšího vývoje.This thesis deals with the marketing methods applied on hairdressing salon, specifically Black & White hairdressing studio. The work is divided into two parts. The first part describes the theoretical concepts such as marketing, marketing services or marketing mix of services. The second, practical part, deals with the origins and current activities of Black & White studio. In content of the second part are examined the strategic objectives of company. I applied on hairdressing services marketing mix tools. I also analyzed the competitive environment. Based on information collected from marketing research, I proposed the concept of further development of their own.
Keywords:
competition analysis; marketing mix of services; services; Studio Black & White; analýza konkurence; marketingový mix služeb; služby; Studio Black & White
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/29337