Original title:
Potenciál rozvoje německých cestovních kanceláří na českém trhu.
Translated title:
Potential of development the German tour operators on the Czech market.
Authors:
Sulková, Radka ; Herget, Jan (advisor) ; Sojka, Vladimír (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Úvodní kapitola diplomové práce je zaměřena na vymezení základních pojmů spojených s podnikáním v cestovním ruchu. Následuje analýza trhu německých cestovních kanceláří.Třetí kapitola je věnována konkurenčnímu prostředí českého trhu. Cílem práce je ověřit hypotézu, že v České republice existuje potenciál pro vstup německých cestovních kanceláří na český trh. Metodou zkoumání je dotazníkové šetření v závěru práce, které vyvrátilo původní trvzení a dokázalo, že na českém trhu není dostatečný potenciál púro rozvoj německých cestovních kanceláří.The introductory chapter of the the thesis is focused on defining the basic concepts associated with entrepreneurship in tourism. Following part analyses the German travel agency market. The third chapter is devoted to the competitive environment of the Czech market. The aim is to verify the hypothesis that in the Czech Republic there is potential for the entry of German tour operators on the Czech market. The method of study is a survey at the end of the work that refused the original sentence and proved that on the Czech market is not sufficient in case of development potential.
Keywords:
market; tour operators; travel agency; cestovní kanceláře; cestovní ruch; trh
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/29306