Original title:
Pomoc rozvojovým krajinám a úloha komerčných komunikácií
Translated title:
Aid to developing countries and the role of commercial communications
Authors:
Kopecká, Monika ; Mikeš, Jiří (advisor) ; Žižková, Zuzana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Rozvojový svet prináša mnoho otázok, ktoré skúmajú rôzne vedné disciplíny a odbory v snahe nájsť trvalo udržateľné riešenia na problémy, ktoré sú definované v Rozvojových cieľoch tisícročia. Aj marketingové a komerčné komunikácie prinášajú mnoho kreatívnych a efektívnych riešení v snahe prispieť k dosiahnutiu týchto cieľov. Primárnym cieľom predkladanej diplomovej práce je identifikovať jednotlivé typy rozvojovej pomoci poskytované rôznymi subjektmi našej spoločnosti, charakterizovať rozvojový trh z pohľadu marketingových stratégií a analyzovať potenciál vybraných nástrojov komerčných komunikácií pri vytváraní trvalo udržateľných riešení rozvojových problémov. Komunikácia pre rozvoj, ktorá je založená na globálnom partnerstve, má potenciál urýchliť dosiahnutie časovo ohraničených a merateľných rozvojových cieľov, čo sa predkladaná práca snaží doložiť na mnohých príkladoch z praxe.Rozvojový svět přináší mnoho otázek, které zkoumají různé vědní disciplíny a obory ve snaze najít udržitelné řešení problémů, které jsou definovány v rozvojových cílech tisíciletí. I marketingové a komerční komunikace přinášejí mnoho kreativních a efektivních řešení ve snaze přispět k dosažení těchto cílů. Primárním cílem předkládané diplomové práce je identifikovat jednotlivé typy rozvojové pomoci poskytované různými subjekty naší společnosti, charakterizovat rozvojový trh z pohledu marketingových strategií a analyzovat potenciál vybraných nástrojů komerčních komunikací při vytváření udržitelných řešení rozvojových problémů. Komunikace pro rozvoj, která je založena na globálním partnerství, má potenciál urychlit dosažení termínované a měřitelné rozvojových cílů, co se předkládaná práce snaží doložit na mnoha příkladech z praxe.The developing world presents many questions which are explored by different scientific disciplines and fields in an effort to find sustainable solutions to problems that are defined in the MDGs. Even the marketing and commercial communications brings many creative and effective solutions in order to help achieve these goals. The primary aim of this thesis is to identify the different types of development assistance provided by various subjects of our society, to characterize the market from the perspective of developing marketing strategies and to analyze the potential of selected tools of commercial communications in creating sustainable solutions to development problems. Communication for Development which is based on global partnership has the potential to accelerate the achievement of term and measurable development goals and presented work tries to demonstrate it through many examples.
Keywords:
commercial communications; corporate social responsibility; millenium development goals; komerční komunikace; rozvojové cíle tisíciletí; společenská odpovědnost podniků
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/29258